اقتصادیخبر اولسیاسی

لبنان ملاحظات خود درباره پیش‌نویس نهایی توافق ترسیم مرزها با اسرائیل را به امریکا اعلام کرد

نایب رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که این کشور ملاحظات خود درباره متن پیشنهادی امریکا پیرامون ترسیم مرزهای آبی لبنان و اسرائیل را به طرف امریکایی ابلاغ کرده است.

میدل ایست نیوز: نایب رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که این کشور ملاحظات خود درباره متن پیشنهادی امریکا پیرامون ترسیم مرزهای آبی لبنان و اسرائیل را به طرف امریکایی ابلاغ کرده است.

به گزارش «فرانس پرس» الیاس بوصعب، نایب رئیس مجلس لبنان تأکید کرد که کشورش فهرستی از تعدیلات مورد نظر درباره نحوه ترسیم مرزها با اسرائیل را به امریکا تقدیم کرده است.

او بدون ارائه توضیحات بیشتر گفت که این تعدیلات روز سه‌شنبه به سفیر امریکا در بیروت داده شده است و افزود که فکر نمی‌کند این تعدیلات باعث خارج شدن از مسیر توافق شود.

بوصعب همچنین تأکید کرد که «مذاکرات تمام شده است».

وی همچنین تأکید کرد که رسیدن به این پیش‌نویس نهایی به این ترتیب ممکن شد که لبنان رویکرد خود را به موضوع تغییر داد و به آن به چشم یک «قرارداد تجاری» نگاه کرد.

نایب رئیس مجلس لبنان همچنین تأکید کرد که این کشور به همه آنچه می‌خواسته رسیده و ذره ‌ای از سهم خود از میدان نفتی قانا را به اسرائیل نداده و اسرائیل هیچ سهمی در این میدان ندارد.

از سوی دیگر، روز دوشنبه «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل، تأکید کرد که اسرائیل به صد در صد مطالبات امنیتی خود و صد در صد میدان کاریش دست یافته است.

هفته گذشته، «آموس هوکشتاین»، نماینده امریکا در مذاکرات لبنان و اسرائیل، پیش‌نویس نهایی توافق را به مقامات لبنان و اسرائیل تقدیم کرد.

منابع غیر رسمی گفته‌اند که در این پیش‌نویس میدان گازی کاریش به اسرائیل واگذار شده و میدان گازی قانا به لبنان و در عوض سهمی از درآمدهای میدان قانا به اسرائیل داده می‌شود.

در این راستا روز گذشته هیئتی اسرائیلی برای مذاکره با شرکت توتال، که قرار است در میدان قانا سرمایه‌گذاری کند، به فرانسه رفته است.

این توافق همزمان با انتخابات اسرائیل به موضوع مجادلات انتخاباتی نیز تبدیل شده و «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرده که در صورت نخست‌وزیری این توافق را لغو خواهد کرد.

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا