اقتصادی

عراقی‌ها همچنان در رتبه سوم خریداران بیشترین ملک در ترکیه

گزارش سازمان آمار ترکیه نشان می دهد که شهروندان عراقی رتبه سوم خریداران بیشتر املاک در ترکیه در ماه سپتامبر را به خود اختصاص داده اند.

میدل ایست نیوز: سازمان آمار ترکیه اعلام کرد که عراقی ها در رتبه سوم خریداران بیشترین املاک در ترکیه طی ماه سپتامبر قرار گرفتند.

به گزارش بغداد الیوم، بنابر آمار منتشر شده، فروش املاک به شهروندان خارجی در ترکیه در ماه سپتامبر و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23.8 درصد کاهش داشته است.

ترکیه در این ماه 5 هزار و 49 ملک به شهروندان خارجی فروخته که استانبول در رتبه نخست، آنتالیا در رتبه دوم و مرسین در رتبه سوم فروش بیشترین ملک به شهروندان خارجی قرار گرفته است.

آمار مذکور نشان می دهد که ترکیه طی 9 ماه نخست سال جاری، 49 هزار و 644 ملک به شهروندان خارجی فروخته که این رقم نشان دهنده افزایش 32.5 درصدی فروش ملک نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سازمان آمار ترکیه اعلام کرد که روس ها با خرید هزار و 196 ملک در رتبه نخست، ایرانی ها با خرید 592 ملک در رتبه دوم و عراقی ها با خرید 433 ملک در رتبه سوم خریداران بیشترین ملک در ترکیه قرار گرفتند.

شهروندان آلمان، و قزاقستان نیز با خرید به ترتیب 225 و 207 ملک، رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

شهروندان عراقی در ماه اوت نیز با خرید 417 ملک در رتبه سوم خریداران بیشترین ملک در ترکیه قرار گرفته بودند.

شهروندان عراقی از سال 2015 در صدر فهرست بیشترین خریداران ملک در ترکیه قرار داشتند اما با آغاز سال 2021 جایگاه خود را به شهروندان ایرانی دادند.

شهروندان عراقی پس از ماه آوریل، رتبه دوم بیشترین خریداران ملک در ترکیه را به روسیه واگذار کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا