خبر اولسیاسی

الکاظمی بعد از پایان نخست‌وزیری کجا خواهد رفت؟

اقامت در اربیل به دلیل روابط خوب الکاظمی با مقامات سیاسی کرد و فعالیت رسانه ای که شغل نخست او بوده، بهترین گزینه های الکاظمی پس از نخست وزیری عراق محسوب می شوند.

میدل ایست نیوز: نخست وزیران در جهان، معمولا پس از ترک منصب خود، به شهرها و فعالیت های گذشته خود باز می گردند.

به گزارش روداوو، در عراق اکثریت سیاسون دست از مناصب خود بر نمی دارند و آنها که مجبور به ترک مناصب خود شوند نیز، به خارج از کشور می روند.

اوضاع در رابطه با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق کمی متفاوت است، او از سوی هیچ حزبی نامزد نشده و با هیچ انتخاباتی بر سر کار نیامده است، بلکه در نتیجه خلأ سیاسی پس از کناره گیری عادل عبدالمهدی، نخست وزیر اسبق عراق در پی تظاهرات اکتبر به میدان آمد.

الکاظمی عضو هیچ حزب سیاسی نیست، در انتخابات پارلمانی پیشین نیز نامزد نشد، قطعا و براساس عرف سیاسی در عراق نیز به منصب سابق خود یعنی رئیس دستگاه اطلاعات ملی باز نخواهد گشت و بعید است به لندن که در آنجا اقامت داشت، بازگردد.

درباره بهترین گزینه ها برای محل هایی که الکاظمی می تواند پس از نخست وزیری در آن اقامت داشته باشد، اربیل، مرکز اقلیم کردستان با توجه به دلایل امنیتی و معیشتی و نوع روابطی که الکاظمی با مقامات سیاسی کرد به ویژه بارزانی ها دارد، بهترین گزینه به شمار می رود.

همانطور که گفته شد بعید است الکاظمی به لندن که به اقامت طولانی در آن عادت نداشت، بازگردد و اقامت در لبنان نیز به دلایل امنیتی برای او سخت است، هر چند توان مالی زندگی مرفه در هر کشور در جهان و در راس آن دبی را دارد.

در زمینه شغلی نیز به نظر نمی رسد الکاظمی به عنوان استاد دانشگاه یا کارشناس فعالیت کند، بلکه احتمالا به شغل نخست خود یعنی رسانه باز می گردد.

منبع
روداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا