سیاسی

تهدید انصار الله به حملات موشکی و پهپادی به کشورهای ائتلاف عربی

وزیر دفاع دولت انصار الله یمن به کشورهای ائتلاف عربی هشدار داد که دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا آتش‌بس و پرداخت حقوق یا موشک و پهپاد.

میدل ایست نیوز: محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت انصار الله یمن در جریان بازدید میدانی از مواضع نظامی استان مأرب، به ائتلاف عربی هشدار داد که به جنگ بیهوده علیه این کشور پایان دهند.

وی گفت که منابع نفتی، متعلق به یمن است و فقط جمهوری یمن به پایتختی صنعاء بر آن حاکمیت دارد.

العاطفی با بیان اینکه کشورهای ائتلاف عربی، خواستار آتش‌بس هستند تا منابع یمن را غارت و پیروزیهای ملت و نیروهای مسلح این کشور را مصادره کنند، گفت: به کشورهای متجاوز می‌گوییم که دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا آتش‌بس و پرداخت حقوق یا موشک و پهپاد.

وزیر دفاع دولت انصار الله یمن ادامه داد: کشورهای ائتلاف در زمان آتش‌بس پدافند هوایی خریداری کردند، ولی این پدافندها از آنان در برابر حملات نیروهای مسلح یمن حمایت نخواهد کرد. لذا اگر به شروط تمدید آتش‌بس پایبند نباشند، ضربات دردناکی متحمل خواهند شد.

العاطفی به کشورهای ائتلاف عربی هشدار داد: اگر ائتلاف متجاوز به حماقت و محاصره ادامه دهد، موشکهای بالستیک و پهپادها را روانه آسمان آنان خواهیم کرد. ما به خاطر اطلاعات محرمانه نظامی، فقط اندکی از دستاوردهای نیروهای مسلح را علنی می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت شگرف یمن در زمینه موشکی و پهپادی، تأکید کرد، شورای امنیت و سازمان ملل به سرپوشی برای غارت سازمان یافته منابع یمن بدل شده‌اند.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا