خبر اولسیاسی

عباس: نتانیاهو مطلقا به صلح با فلسطینیان اعتقاد ندارد اما با او کار می‌کنم چون گزینه دیگری ندارم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: من نتانیاهو را از دهه 1990 می‌شناسم، با او بسیار کار کرده‌ام، او مطلقا به صلح با فلسطینیان اعتقاد ندارد، اما با او کار می‌کنم چون گزینه دیگری ندارم.

میدل ایست نیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تأکید کرد که طرف‌های مهمی در جهان نمی‌خواهند آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی برقرار شود.

به گزارش «روسیا الیوم»، «محمود عباس» در مصاحبه با یک تلویزیون مصری با اشاره به روند گفت‌وگوها برای آشتی ملی میان فلسطینیان گفت که توافقات انجام شده و منتظر اجرای آن هستیم.

وی گفت که در سال 2007 حماس دست به کودتا زد و تلاش‌های بسیاری انجام شد و مصر نقش مهمی در این مذاکرات داشت تا اینکه در نهایت به توافق الجزایر رسیدیم.

محمود عباس گفت که از حماس انتظار می‌رود که بپذیرد که سازمان آزادی‌بخش فلسطین نماینده ملت فلسطین است و قوانین مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد.

وی درباره انتخابات فلسطین نیز گفت که این انتخابات یک موضوع مهم است که دیر یا زود باید اجرا شود و افزود که تشکیلات خودگردان آماده برگزاری انتخابات است، فقط یک مشکل پابرجاست و آن اینکه اسرائیل اجازه برگزاری آن در بیت‌المقدس را نمی‌دهد.

او تأکید کرد که اجازه اجرای هیچ انتخاباتی بدون مشارکت فلسطینیان در بیت‌المقدس شرقی را نمی‌دهد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره نتایج انتخابات اسرائیل نیز گفت: «من نتانیاهو را از دهه 1990 می‌شناسم، با او بسیار کار کرده‌ام، او مطلقا به صلح با فلسطینیان اعتقاد ندارد، اما با او کار می‌کنم چون گزینه دیگری ندارم».

وی افزود: «من با اسرائیل مشکل دارم و اسرائیل سرزمین من را اشغال کرده، نخست‌وزیرش کیست؟ نتانیاهو. من مجبورم با او کار کنم بی آنکه این کار کردن به معنای عقب‌نشینی از مواضعم باشد».

عباس تأکید کرد: «اینکه نتانیاهو مرد صلح نیست دلیل نمی‌شود که من از صلح کوتاه بیایم، ما بر صلح تأکید می‌کنیم و بارها مجبورش کرده‌ایم که برای مذاکره درباره روند صلح به امریکا برود».

رئیس تشکیلات خودگردان فسلطینی تأکید کرد که فلسطین در پی دستیابی به عضویت دائم در سازمان ملل و راهیابی به دادگاه جنایی بین‌المللی است و به تلاش خود در این مسیر ادامه می‌دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا