سیاسی

درخواست روسیه، فرانسه و آلمان از ترکیه برای خویشتنداری در بمباران سوریه

فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه از ترکیه خواست که از «کاربرد بیش از حد قدرت» در سوریه خودداری کند.

میدل ایست نیوز: فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه از ترکیه خواست که از «کاربرد بیش از حد قدرت» در سوریه خودداری کند.

به گزارش «فرانس24»، «الکساندر لاورنتیف»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، در نشست آستانه که در قزاقستان در حال برگزاری است، از ترکیه خواست که در حملات خود در سوریه خویشتنداری و از کاربرد بیش از حد قدرت خودداری کند.

این در حالی است که ترکیه در پی انفجار تروریستی استانبول، از بامداد یکشنبه عملیات گسترده هوایی به نام «چنگال ـ شمشیر» را علیه گروه‌های کرد در سوریه آغاز کرده و تهدید کرده است که دست به عملیات زمینی هم خواهد زد.

لاورنتیف تأکید کرد: «امیدواریم برادرانمان در ترکیه متقاعد شوند که استفاده بیش از حد قدرت در سوریه تشدید تنش را موجب می‌شود».

او افزود که روسیه از چند ماه پیش از همه توان برای جلوگیری از اجرای عملیات گسترده نظامی در سوریه استفاده کرده و تأکید کرد که مسکو با همه طرف‌های ذی‌ربط برای رسیدن به راه حل مسالمت‌آمیز درباره پرونده کردها به همکاری ادامه می‌دهد.

پیشتر «کاترینا کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه نیز از حملات ترکیه ابراز نگرانی کرده و از ترکیه خواسته بود که خویشتنداری کند.

دولت آلمان نیز در موضعی مشابه از ترکیه خواست که واکنشش به حملات شبه‌نظامیان کرد متناسب با حملات آنان باشد.

«خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه، در بازدید از ستاد عملیات نیروی زمینی ترکیه، گفت که در عملیات این کشور مناطق گوناگون خاک سوریه هدف قرار گرفته و 89 مقر شامل پناهگاه و تونل‌های زیرزمینی منهدم شده و 84 عنصر پ.ک.ک. کشته شده اند.

او گفت که این عملیات بر اساس دستورالعمل رئیس جمهوری ترکیه درباره «نابودی تروریسم در مبدأ» اجرا می‌شود.

منبع
فرانسه 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا