اقتصادی

السودانی: به افزایش جذب سرمایه گذاری مصمم هستیم

نخست وزیر عراق بر تصمیم دولت برای تقویت محیط مناسب برای سرمایه گذاری در عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی بر تصمیم دولت برای تقویت محیط مناسب برای سرمایه گذاری در عراق تاکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی با در دیدار هیأت شرکت تأمین مالی بین المللی (IFC) به ریاست آفتاب احمد، مدیر منطقه ای خاورمیانه در این مؤسسه در مورد جنبه های مختلف همکاری های اقتصادی میان عراق و شرکت تأمین مالی بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

السودانی با بیان اینکه دولت مصمم است برنامه خود را که شامل اصلاحات اقتصادی تشویق بخش خصوصی به ایفای کامل نقش خود و تقویت محیط مناسب برای سرمایه گذاری است، اجرا کند بر استقبال عراق از هر امری که چرخ توسعه را پیش می برد و مشارکت منطقه ای با کشورها و سازمان ها را به نفع مردم عراق و کشورهای دوست تقویت می کند تاکید کرد.

هیئت اعزامی نیز تمایل خود را به مشارکت با عراق و تکمیل پروژه های همکاری در برنامه توسعه، به گونه ای که موجب تقویت زیرساخت ها و رشد بلند مدت اقتصاد عراق شود ابراز کرد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری عراق نیز در دیدار با این هیئت راه های تشویق به سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و خدماتی عراق از راه تقویت بخش خصوصی را بررسی و بر اهمیت بهره برداری از افزایش درآمدهای نفتی در شرایط کنونی تأکید کرد.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق، همچنین بر اهمیت متنوع کردن منابع درآمد دولت تأکید کرد و گفت که عراق چندین کارخانه تعطیل دارد که باید همه آنها نوسازی و احیا شود و از آنها برای تقویت بودجه کشور استفاده شود.

او همچنین بر اهمیت تقویت بخش کشاورزی در عراق و نوسازی سیستم های آبیاری و کشاورزی تأکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا