سیاسی

دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد در دمشق

رئیس جمهور سوریه در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، ثمربخشی مذاکرات با ترکیه را منوط به هماهنگی پیشین میان دمشق و مسکو دانست.

ميدل ایست نیوز: رئیس جمهور سوریه در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، ثمربخشی مذاکرات با ترکیه را منوط به هماهنگی پیشین میان دمشق و مسکو دانست.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری سوریه، «بشار اسد» امروز در دمشق با «الکساندر لاورنتیف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و هیئت همراه وی دیدار و روابط راهبردی سوریه و روسیه و سازوکارهای توسعه آن در همه عرصه‌ها را بررسی کرد.

در این دیدار تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز بررسی شد و اسد تأکید کرد که امروز شاهد شدت گرفتن کارزار سیاسی و رسانه‌ای در جهان هستیم و لازمه این وضعیت ایستادگی و صراحت بیشتر در مواضع سیاسی است و افزود که سوریه از اقدام نظامی روسیه در دنباس حمایت می‌کند.

لاورنتیف نیز تأکید کرد که روسیه از مواضع سازنده سوریه از آغاز اقدام نظامی در اوکراین قدردانی می‌کند و افزود که امروز بسیاری کشورهای جهان به پیروزی روسیه علیرغم فشارهای امریکا و متحدانش ایمان آورده‌اند.

وی بر ضرورت استفاده از تحولات جاری در جهان تأکید کرد و گفت که مسکو مذاکرات سه‌جانبه مقامات امنیتی و نظامی روسیه و ترکیه و سوریه را مثبت ارزیابی می‌کند.

اسد نیز تأکید کرد که موفقیت این اقدامات به هماهنگی پیشین سوریه و روسیه برای تحقق اهداف ملموسی که دمشق از چنین مذاکراتی در نظر دارد مشروط است و افزود که این اهداف مبتنی بر اصول ثابت ملی و پایان اشغالگری و توقف حمایت از تروریسم است.

 

منبع
ریاست جمهوری سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا