سیاسی

ائتلاف عربی: از تلاش ها برای آتش بس در یمن حمایت می کنیم

ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد که از «همه تلاش‌ها» برای برقراری و حفظ آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در یمن حمایت می‌کند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد که از «همه تلاش‌ها» برای برقراری و حفظ آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در یمن حمایت می‌کند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربستان در یمن اعلام کرد: فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف از تمام تلاش‌ها برای برقراری و ادامه آتش‌بس که در 2 اکتبر 2022 پایان یافت، حمایت می‌کند و بالاترین سطوح خویشتن‌داری را با توجه به تداوم تجاوزات انصارالله در مرزها و داخل یمن اعمال می‌کند.

وی افزود: آنچه گفته می شود، در چارچوب ادعاهای انصارالله پیرامون مناطق تحت کنترل آنهاست که نشان دهنده کانون اختلافات و عملیات گروه های سازمان یافته مانند قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان است که توسط رهبران و افراد وابسته به آنها مدیریت می شود.

وی گفت که ادعاهای انصارالله مبنی بر بمباران مرزی مناطق «منبه» و «شدا» و تلفات غیرنظامیان بی اساس است.

انصارالله اوایل اکتبر گذشته از تمدید آتش بس تحت حمایت سازمان ملل خودداری و شرکت های نفتی فعال در عربستان و امارات را تهدید کرده و ترک این کشورها را خواستار شده شد.

در همین حال دولت یمن و ائتلاف عربستان که حامی آنهاست، پایبندی خود به تمدید آتش بس را به گونه ای که در خدمت منافع یمنی ها باشد و وضعیت فاجعه بار انسانی را کاهش دهد، اعلام کرده بودند.

طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای پایان دادن به این جنگ طولانی‌مدت و نشستن بر سر میز مذاکره برای جست‌وجوی راه حلی سیاسی حساب می‌کردند تا این جنگ ویرانگر که از سال 2014 ادامه داشته است پایان یابد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا