اجتماعیسیاسی

اعتراف دستگاه امنیتی لیبی به بازداشت بلاگر عراقی

دستگاه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان‌یافته در لیبی اعتراف کرد که «دالیا فرهود»، مدل و فعال بلاگر عراقی، را بازداشت کرده است.

میدل ایست نیوز: دستگاه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان‌یافته در لیبی اعتراف کرد که «دالیا فرهود»، مدل و فعال بلاگر عراقی، را بازداشت کرده است.

به گزارش «العربی الجدید»، «احمد سالم»، سخنگوی رسمی این دستگاه در سخنانی گفت که بر خلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شده فرهود ربوده نشده بلکه به صورت رسمی و با اطلاع دادستانی بازداشت شده است.

وی افزود که بازداشت وی چند روز پیش و به دست نیروهای مسلح در محل سکونت وی در منطقه جنزور در غرب طرابلس انجام شده است.

سالم علت بازداشت این مدل و بلاگر عراقی را «نقض حریم خصوصی و انتشار مطالب نامتناسب با جامعه لیبی» عنوان کرد و افزود که وی در مرحله بازجویی به سر می‌برد و پس از آن به دادستانی معرفی خواهد شد.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه گذشته وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که در حال پیگیری موضوع ربایش این شهروند عراقی در لیبی است.

پیش از این شبکه‌های اجتماعی عراق تأکید کرده بودند که فرهود پنج‌شنبه شب از خانه‌اش در طرابلس ربوده و به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شده است.

دالیا فرهود از سال 1998 با خانواده خود در طرابلس زندگی می‌کند و صفحات وی در توئیتر و فیسبوک دنبال‌کنندگان بسیاری دارد.

دستگاه مبارزه با تروریسم از نهادهای امنیتی پرقدرت در لیبی و وابسته به وزارت کشور لیبی است که نقش مهمی در حفظ امنیت طرابلس در زمان ناآرامی‌ها در این کشور داشت.

این دستگاه تاکنون بارها به اقدامات غیر قانونی و داشتن بازداشتگاه‌های غیر قانونی متهم شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا