خبر اولسیاسی

کنعانی: از نقش عراق در مذاکرات هسته‌ای ایران و گفت وگو با عربستان استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که از ایفای نقش عراق در پرونده مذاکرات هسته ای ایران و هرگونه اقدام مثبت آن در گفت وگوها بین ایران و عربستان استقبال می کنیم.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره رایزنی فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران درباره مذاکرات هسته ای و رایزنی فؤاد حسین با رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران درباره این مذاکرات اظهار داشت: در ارتباط با روند مذاکرات سیاست رسمی و اعلامی و عملی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است. التزام به مسیر و میز مذاکره برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام با اولویت مورد نظر ایران رفع همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه دولت و ملت ایران تحمیل شده است. ما در این چارچوب در مسیر مذاکرات حرکت کردیم و آنچه مربوط به ما بود توأم با حسن نیت انجام دادیم. ایران به مسیر مذاکره ملتزم است و طرف‌های مقابل و آمریکا در اجرای عملی آن چیزی که اعلام می‌کنند مایل به بازگشت به توافق هستند باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند و به مسیر مذاکره برگردند و به اجرای توافق بازگردند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی این هفته اضافه کرد: با دولت آمریکا رابطه و گفت‌وگوی مستقمیی نداریم از همه ظرفیت‌‌های دیپلماتیک و مسیر دیپلماسی برای تحقق منافع ملی ایران به ویژه در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها استفاده می‌کنیم. دولت‌هایی در این رابطه با حسن نیت پیش از این ایفای نقش کردند و دولت‌هایی علاقه‌مند هستند با استفاده از ظرفیت مناسبات با دو طرف موضوع ایفای نقش کنند. همواره از این تلاش‌های توأم با حسن نیت استقبال کرده و خواهیم کرد.

کنعانی یادآور شد: اگر دولت عراق مایل است نقشی ایفا کند حتما به اقدامات توام با حسن نیت این کشور دوست برادر و همسایه با اهتمام جدی نگاه می‌کنیم و از ظرفیت‌های دولت عراق استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق درباره مذاکرات ایران و عربستان اظهار داشت: نگاه ما تأکید بر استمرار مسیر دیپلماسی برای بازگرداندن روابط دو کشور مهم و مسلمان منطقه ایران و عربستان به ریل طبیعی خودش است. با نگاه مشترک دو کشور به ضرورت توجه و اهتمام به مسیر سیاسی از نقش دولت عراق در این رابطه استقبال شده بود و پنج دور مذاکره انجام شد، در تکمیل روند گذشته و تکمیل روند سیاسی به نقش دولت عراق و اهتمام مسئولانه آن احترام قائلیم و از هرگونه اقدام مثبتی که دولت عراق بتواند انجام دهد و نقش مثبتی ایفا کند استقبال می‌کنیم و امیدواریم با توجه به نقش آفرینی کشورهای دوست و از جمله عراق شاهد پیشرفت در مسیر مذاکرات ایران و عربستان در آینده باشیم.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا