اقتصادی

برنامه چین برای سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری در مصر

منابع مصری از مذاکرات شرکت دولتی «منطقه اقتصادی کانال سوئز» با چین برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش 5 میلیارد دلار خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع مصری از مذاکرات شرکت دولتی «منطقه اقتصادی کانال سوئز» با چین برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش 5 میلیارد دلار خبر دادند.

به گزارش «الشرق الاوسط»، سرتیپ «ولید یوسف»، معاون رئیس سازمان اقتصادی سوئز، با تعدادی از مدیران شرکت های چینی فعال منطقه با هدف پیگیری روند اجرای طرح های سرمایه گذاری ملاقات کرد.

این جلسه برخی از طرح های چینی را که قرار است اجرا شود از طریق مذاکرات کنونی با شرکت تیدا ـ مصر بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی معاونت اقتصادی سازمان کانال سوئز، شرکت های چینی قصد دارند برای نخستین بار در مصر پروژه های صنعتی متنوعی را به میزان سرمایه 5 ملیارد دلار آمریکا در سازه های جدید اجرا کنند.

این بیانیه افزوده که این پروژه ها می تواند دست کم 5 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را برای مصریان فراهم کند.

در این دیدار همچنین آینده همکاری های مشترک و ساز و کارهای جذب سرمایه های چینی بیشتر به این منطقه به ویژه بعد از توسعه ها و راه اندازی خطوط تولید جدید بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، همچنین برخی پرونده های کنونی و مشکلاتی که متوجه عده ای از سرمایه گذاران است در پرتو متغیرات جهانی و سیاسی کنونی که در زنجیره امدادرسانی جهانی تاثیر گذاشته است، مورد بررسی قرار گرفت.

این بیانیه افزوده که معاون رئیس سازمان اقتصادی منطقه جنوب (مدیریت منطقه اقتصادی سوئز) بر افزودن مشوق های سرمایه گذاری بیشتر با هدف جذب بیشترین میزان سرمایه ممکن در بخش های صنعتی برای برآورده کردن نیازهای بازار محلی و منطقه ای تاکید کرد.

در این راستا، «ابراهیم عبدالخالق» معاون رئیس سازمان امور سرمایه گذاری و توسعه به روابط بازرگانی و اقتصادی مستحکم مصر و چین اشاره و تاکید کرد که هم اکنون در حال تلاش برای جذب سرمایه های چینی بیشتری در منطقه هستیم و پروژه «کمربند و جاده» می تواند انتقال کالا بین چین و کشورهای عضو این پروژه را آسان کند.

بر اساس این بیانیه، نشست مدیران به بررسی موضوع موافقت با تقاضای طرح های جدید از سوی توسعه دهندگان و سرمایه گذاران، بنا بر لوایح و دستورکار سازمان، پرداخت.

علاوه بر آن همچنین اعلام شد که طی برهه پیش رو بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی که در بیش از 70 کشور جهان مورد استفاده است بهره برداری خواهد شد تا به بازارهای خارجی صادر شود.

سازمان ملل متحد پروژه «کمربند و جاده» معروف به جاده ابریشم جدید، را این طور تعریف می کند: «راهبرد توسعه ای اتخاذ شده توسط دولت چین که شامل توسعه و گسترش زیرساخت ها و سرمایه گذاری در 152 کشور و سازمان بین المللی در اروپا و آسیا و خاورمیانه و آمریکای لاتین و آفریقاست.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا