اقتصادی

آمادگی وزارت صنایع عراق برای تأمین 50 درصد نیازهای کابل و سیم وزارت برق

وزارت صنایع عراق اعلام کرد که توانایی تأمین 50 درصد نیازهای وزارت برق از کابل‌ها و انواع سیم‌های برق را با کیفیتی بهتر از محصولات وارداتی دارد.

میدل ایست نیوز: وزارت صنایع عراق اعلام کرد که توانایی تأمین 50 درصد نیازهای وزارت برق از کابل‌ها و انواع سیم‌های برق را با کیفیتی بهتر از محصولات وارداتی دارد.

به گزارش روزنامه «الصباح» عراق، «علی حسن علی»، مدیر عامل شرکت اور، وابسته به وزارت صنایع عراق، طی اظهاراتی تأکید کرد که توان تولید کابل در این شرکت 20 هزار تُن در سال است که می‌تواند 50 درصد نیازهای وزارت برق را تأمین کند.

او گفت که قراردادهای کنونی با وزارت برق فقط معادل 10 درصد توان تولید این شرکت است هرچند محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به لحاظ کیفیت مس از محصولات وارداتی بهتر است.

وی همچنین خواستار پرداخت بدهی‌های وزارت برق به این شرکت بابت قراردادهای سابق شد و گفت که این شرکت حدود 30 میلیارد دینار از وزارت برق طلب دارد.

مدیر عامل شرکت اور تأکید کرد که این شرکت خط تولید پیشرفته‌ای برای تولید انواع کابل‌ها و سیم‌های برق در اندازه‌های گوناگون دارد و محصولاتی را با کیفیت بالا و هزینه پایین در مقایسه با محصول وارداتی تولید می‌کند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا