سیاسی

بارزانی: انتخابات اقلیم کردستان باید امسال انجام شود

رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیئتی از بریتانیا بر لزوم انجام انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در سال جاری تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیئتی از بریتانیا بر لزوم انجام انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش «شفق نیوز» «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه در صلاح الدین با هیئتی از دولت بریتانیا به ریاست «لورد احمد» معاون خاورمیانه وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

لورد احمد در این دیدار که با حضور «مارک ریچاردسون» سفیر بریتانیا در عراق و «روزی کیف» کنسول این کشور در اربیل برگزار شد، ضمن ابراز قدردانی از مجاهدت های بارزانی، نقش وی در ثبات اقلیم کردستان و عراق را ستود.

در این دیدار همچنین اوضاع سیاسی در اقلیم کردستان و رویداد های سیاسی عراق و روابط میان اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق بررسی شد.

در بخشی دیگر از این دیدار، در خصوص وضعیت اقلیم کردستان و اختلافات سیاسی میان احزاب کرد تبادل نظر شد و بارزانی بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در سال جاری میلادی تاکید کرد.

پیشتر حزب دمکرات کردستان با هشدار نسبت به عدم برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان تاکید کرده بود که تاریخ برگزاری آن نباید از اکتبر آینده دیر تر شود.

پارلمان کردستان در اکتبر سال 2022 به تمدید دوره فعلی و به تعویق انداختن انتخابات برای یک سال به شرط برگزاری آن در سال 2023 همراه با انتخابات استانی رأی داد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا