اجتماعیسیاسی

تلاش اقلیم کردستان عراق برای ایجاد یک قانون اساسی حامی حقوق اقلیت ها

وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق گفت که اقلیم در حال تلاش برای ایجاد یک قانون اساسی مبتنی بر رعایت حقوق اقلیت ها است.

میدل ایست نیوز: وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق گفت که اقلیم در حال تلاش برای ایجاد یک قانون اساسی مبتنی بر رعایت حقوق اقلیت ها است.

به گزارش «شفق نیوز»، «بیشتوان صادق»، وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق روز شنبه در نخستین کنفرانس حزب اداری ملی ترکمن در اربیل با حضور 150 عضو از این حزب و نمایندگان سایر احزاب کردستان، اعلام کرد که اقلیم در حال تلاش برای ایجاد یک قانون اساسی مبتنی بر رعایت حقوق اقلیت ها است.

وزیر اوقاف و امور دینی به عنوان نماینده اقلیم در کنفرانس اظهار کرد که اقلیم نمونه مناسبی برای همزیستی در خاورمیانه به شمار می رود و افزود که پارلمان و دولت اقلیم از تمام احزاب و ادیان نماینده دارد.

وی در ادامه گفت که اقلیم تلاش می کند تا قانون اساسی مبتنی بر حمایت از حقوق اقلیت ها باشد.

همچنین رییس حزب اداری ترکمن در آغاز به کار کنفرانس اظهار داشت که اقلیم فرصت آن را دارد که اقدامات سیاسی انجام دهد و دموکراسی و فرصت همزیستی میان ادیان و قومیت های ختلف فراهم است.

«نیچیروان بارزانی»، رییس اقلیم کردستان هم در تابستان سال 2021 اعلام کرده بود که اقلیم قصد دارد با همکاری پارلمان خود، گام های عملی متعددی در مسیر پی ریزی قانون اساسی جدید بردارد و بحث و نظرات مختلفی در رابطه با مسئله اتحاد و قانون اساسی مطرح شد اما قانون اساسی یک ساز و کار مهم برای دستیابی به هدفی مشخص است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا