اجتماعی

اولین زن عربستانی به ایستگاه فضایی می رود

ناسا تاریخ اعزام فضانوردان عربستانی به ایستگاه فضایی بین الملی را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: ناسا تاریخ اعزام فضانوردان عربستانی به ایستگاه فضایی بین الملی را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه «السبق» ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضای امریکا (ناسا) تاریخ 12 می آینده را برای اعزام دو فضانورد عربستانی توسط فضاپیمای SpaceX Crew-2 در ماموریت Ax-2 تعیین کرد.

انتظار می‌رود که بیهی ویتسون، فضانورد سابق ناسا، که رکورد دار مدت زمان 665 روز ماموریت است، فرماندهی کپسول Crew Dragon را برعهده داشته باشد.

در این سفر فضایی، «ریانه برناوی» اولین زن عربستانی خواهد بود که با همراهی «علی القرنی» دیگر فضانورد این کشور به ایستگاه فضایی می رود.

فضانوردان عربستانی به همراه سایر همکاران خود از روز 17 اکتبر تمرینات خود را در امریکا آغاز کردند و پیش بینی می شود ناسا در پایان آوریل آینده تمامی جزئیات این سفر را اعلام کند.

پیش از این، «عبدالله بن عامر السواحه» رئیس هیئت مدیره سازمان کاوش‌های فضایی عربستان تأکید کرد که با حمایت نامحدود حاکمیت عربستان از برنامه آموزش و پرورش فضانوردان، این برنامه می‌کوشد که ابتکارات علمی خود را در عرصه علوم فضایی توسعه بخشد.

او گفت که این برنامه به عربستان کمک می‌کند که در رقابت‌های علمی در عرصه هوافضا جایگاهی ثابت داشته باشد.

برنامه آموزش و پرورش فضانوردان عربستان با همکاری‌های تعدادی از نهادهای این کشور از جمله وزارت دفاع، وزارت ورزش و جوانان، سازمان هواپیمایی، بیمارستان تخصصی ملک فیصل و شرکت امریکایی «اکسیوم اسپیس» اجرا می‌شود.

همچنین بخوانید

پرتاب موشک فالکون 9 حامل فضانورد اماراتی+فیلم

منبع
السبق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا