اجتماعیسیاسی

وزیر آموزش عالی عراق: 70 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

وزیر آموزش عالی عراق تأکید کرد که تقویت مناسبات علمی و دانشگاهی بین ایران و عراق بر روابط دو کشور در همه حوزه‌ها اثرگذار است.

میدل ایست نیوز: وزیر آموزش عالی عراق با تاکید بر اینکه تقویت مناسبات علمی و دانشگاهی بین ایران و عراق بر روابط دو کشور در همه حوزه‌ها اثرگذار است، خواستار افزایش تعاملات با بخش علمی دانشگاهی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) «نعیم العبودی» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران و پیش از بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به دعوت وزیر علوم برای سفر به ایران اظهار داشت: هدف از این سفر امضای یادداشت تفاهم و توسعه همکاری علمی بین دو کشور ایران و عراق از جمله تبادل استاد و دانشجو و تجربیات علمی است.

وی در مورد تفاهم نامه هایی که قرار است امضا شود نیز توضیح داد: امضای یادداشت های تفاهمی در رابطه با انجام پژوهش های مشترک و خواهرخواندگی بین مراکز پژوهشی در دو کشور مدنظر است‌. همچنین همکاری های زیادی قبلا داشته ایم که افتتاح شعبه از دانشگاه تهران در عراق یکی از این همکاری های علمی است‌.

العبودی، تبادل تجربیات دو کشور را مهم دانست و اظهار داشت: این امر بر روابط دو کشور تاثیر مثبت دارد، امروز بیش از ۷۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می کنند و تقویت همکاری های دانشگاهی از این جهت بسیار مهم است.

حیدر الربیحی معاون آموزشی و پژوهشی وزیر آموزش عالی عراق نیز در این بازدید ضمن ابراز امیدواری برای تقویت ارتباطات ایران و عراق در زمینه همکاری های علمی تاکید کرد: ما از سطح عالی پژوهش های ایران اطلاعات خوبی داریم و می دانیم پژوهشگران ایرانی سطح بالایی دارند و رابطه خوبی بین صنعت و پژوهش وجود دارد.

وی تاکید کرد: پیوندهای تحقیقاتی بین پژوهشگران ایرانی و عراقی باید افزایش یابد و تجربیات ایران در رابطه با پژوهش به عراق منتقل شود. در همین راستا وزارت آموزش عالی عراق تلاش می کند تا همکاری با ایران و تبادل دانشجو، استاد و تبادل پژوهشگران افزایش یابد و برای تحقق این امر از لحاظ مالی و پشتیبانی، از این روند حمایت می کنیم.

وزیر آموزش عالی عراق با شماری از مدیران مرتبط با حضور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از روند تحقیقات در این سازمان بازدید و با حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و معاون وزیر علوم ایران دیدار و گفت و گو کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا