اقتصادی

اتحادیه بانک های لبنان از کمبود نقدینگی بانک ها خبر داد

دبیر کل اتحادیه بانک های لبنان اظهار کرد که اعداد و ارقام موجود در بخش بانکی لبنان نشان می دهد که نقدینگی کافی برای همه بانک های فعال در کشور وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: دبیر کل اتحادیه بانک های لبنان اظهار کرد که اعداد و ارقام موجود در بخش بانکی لبنان نشان می دهد که نقدینگی کافی برای همه بانک های فعال در کشور وجود ندارد.

به گزارش «آناتولی»، «فادی خلف»، دبیر کل اتحادیه بانک های لبنان اظهار کرد که بانک ها با کمبود نقدینگی رو به رو هستند و سپرده های دلاری در بانک های داخل لبنان با قابلیت برداشت نقدی و تبدیل آن در خارج از کشور وجود ندارد.

وی افزود که مشکل دیگر شبکه بانکی موجودی منفی در حساب های خارجی اکثر بانک هاست.

بانک های فعال در لبنان از پایان سال 2019 با کاهش نقدینگی مواجه هستند که ناشی از ریزش قیمت ارز و خروج مداوم اموال از کشور و برداشت های مالی زیاد شهروندان است.

خلف گفت که بر اساس بودجه بانکی، سپرده های موجود در بانک لبنان به چیزی حدود 86.6 میلیارد دلار در نیمه فوریه رسید اما بانک لبنان در شرایطی که اعتماد مردم به دستگاه بانکی بسیار کم شده است، محدودیت های زیادی را برای اعطای اموال به بانک ها جز به میزان کم وضع کرده است.

هفته گذشته قیمت دلار در بازار سیاه لبنان به 90 هزار لیره رسید ولی قیمت در سامانه حواله ارزی به بانک مرکزی لبنان 70 هزار لیره است.

لبنان از مشکل تعدد نرخ ارز رنج می برد و علاوه بر دو نرخ پیش گفته، قیمت رسمی 15 هزار لیره و قیمت گمرکی دلار 45 هزار لیره است.

از تابستان سال 2019 لبنان شاهد فروپاشی اقتصادی است و واحد پول این کشور 95 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا