سیاسی

منابع عبری: ابوظبی خرید سامانه های امنیتی از اسرائیل را متوقف کرده است

امارات به علت تشدید اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی تصمیم به توقف خرید سامانه های امنیتی از تل آویو گرفته است.

میدل ایست نیوز: منابع اسرائیلی اعلام کردند امارات به علت تشدید اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی تصمیم به توقف خرید سامانه های امنیتی گرفته است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» کانال 12 اسرائیل شب گذشته اعلام کرد امارات از تمایل خود به توقف در خرید سامانه های امنیتی اسرائیلی خبر داده است.

این منبع افزود: این تصیم امارات به علت اقدامات اخیر ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی و نیز اظهارات وزیر دارایی اسرائیل است.

کانال 12 اسرائیل اشاره کرد که محمد بن زاید، رئیس امارات به مقامات اسرائیل اعلام کرده که کشورش قادر به امضاء قراردادهای مشترک با آن ها نیست و در عین حال تاکید کرده که «بنیامین ننتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل توانایی کنترل وزرای دولت خود را دارد.

اسرائیل در سپتامبر سال گذشته در اولین قرارداد بزرگ نظامی از زمان اعلام رسمی عادی سازی روابط خود با امارات، با فروش سامانه پیشرفته پدافند هوایی به این کشور موافقت کرد.

اسرائیل همچنین با درخواست امارات برای تجهیز این کشور به موشک های رهگیری اسپایدر، تولید شرکت اسرائیلی رافائل موافقت کرد.

پیش از این بن غفیر اقدامات تحریک آمیزی علیه فلسطینیان از جمله یورش به مسجدالاقصی را انجام داده و اکنون نیز خواستار تخریب منازل فلسطینی ‌ها در قدس در ماه رمضان است.

اسموتریچ، نیز چندی پیش خواستار محو کردن روستای فلسطینی حواره شد که خشم جامعه جهانی را برانگیخت.

در اواسط سپتامبر 2020، اسرائیل و امارات توافق نامه ای را برای عادی سازی روابط میان خود تحت نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا امضا کردند و از آن زمان تاکنون، دو طرف قراردادهای همکاری زیادی در بخش های مختلف منعقد کرده اند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا