خبر اولسیاسی

اقدامات ارتش عراق برای پرکردن خلأهای امنیتی در مرز با سوریه

پس از حمله موشکی به پایگاه امریکایی در استان دیرالزور در شرق سوریه، نیروهای ارتش عراق حرکت خود را در مناطق مرزی با سوریه با هدف از بین بردن شکاف های امنیتی میان دو کشور آغاز کردند.

میدل ایست نیوز: پس از حمله موشکی به پایگاه امریکایی در استان دیرالزور در شرق سوریه، نیروهای ارتش عراق حرکت خود را در مناطق مرزی با سوریه با هدف از بین بردن شکاف های امنیتی میان دو کشور آغاز کردند.

به گزارش «الشرق الاوسط» ارتش امریکا پیشتر اعلام کرد که یک پایگاه متعلق به ائتلاف بین ‌المللی در استان دیرالزور در شرق سوریه مورد اصابت پنج موشک قرار گرفت و یک نظامی امریکایی زخمی شد.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، میدان گازی کونیکو در حومه دیرالزور مورد حملات موشکی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و شبه نظامیان ایرانی مستقر در شهر دیرالزور قرار گرفت.

این دیده بان اشاره کرد که هواپیماهای ائتلاف بین المللی با هدف قرار دادن مکان های متعلق به شبه نظامیان ایرانی در محله العمال و هرابش در شهر دیرالزور به این حمله پاسخ داد.

یک منبع رسمی در اداره محلی در استان الانبار، در غرب عراق و هم مرز با سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق، عملیات شناسایی میدانی در مناطق نوار مرزی با سوریه را آغاز کرده اند.

به گفته این منبع که اظهاراتش توسط رسانه های محلی منتشر شده است، یک واحد نیروی امنیتی از لشکر هفتم ارتش با همراهی فرماندهان عالی رتبه امنیتی بر اساس دستور «محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح، مناطق نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار را به منظور آمادگی برای انتقال نیروهای ارتش از داخل شهرها، بررسی میدانی کردند.

این اقدام به منظور پرکردن خلاء های امنیتی و محدود کردن فضا برای عناصر داعش که اغلب عملیات نفوذ در مناطق بیابانی انجام می دهند، بود.

این منبع افزود: بر اساس این طرح امنیتی، نیروهای ارتش در عمق 15 کیلومتری خاک عراق خواهند بود و نیروهای مرزبانی، خط اول را در فاصله 15 کیلومتری حفظ می کنند.

این منبع خاطرنشان کرد: طرح امنیتی که از سوی سران عالی کشور اتخاذ شده شامل انتقال نیروهای ارتش به خارج از شهرها و تحویل پرونده امنیتی به نیروهای پلیس محلی و حشد عشایری است.

این منبع توضیح داد که خروج ارتش از داخل شهرها پس از تثبیت وضعیت امنیتی و عدم نیاز سایر نهاد های امنیتی در داخل شهرها به ارتش صورت می گیرد.

این منبع تاکید کرد که طرح امنیتی جدید بر حفظ مرزها و استقرار مجدد نیروهای ارتش در مناطق بیابانی استان برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیتی تمرکز دارد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا