اقتصادیسیاسی

پیشنهادهای عربستان برای توسعه بخش کشاورزی عراق

سخنگوی وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد که عربستان سعودی پیشنهادهای گوناگونی برای توسعه کشاورزی در عراق به این کشور داده است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد که عربستان سعودی پیشنهادهای گوناگونی برای توسعه کشاورزی در عراق به این کشور داده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» «محمو حنون» سخنگوی وزارت بازرگانی عراق تأکید کرد که عربستان سعودی پیشنهادهای متنوعی برای توسعه بخش کشاورزی به عراق داده است و طرف های سعودی و عراقی هم اکنون در حال بررسی امکان کشاورزی در زمین های وسیعی در خاک عراق و در نزدیکی عربستان سعودی هستند.

کشاورزی عراق به دلایل مختلف از جمله کاهش حوزه آبریز دجله و فرات دچار افت شدیدی شده است که بسیاری از زمین های کشاورزی عراق را تبدیل به زمین های بایر کرده است.

به گفته متخصصان عراقی، این کشور نیازمند توسعه سازوکارهای کشاورزی و استفاده از فناوری های نوین است که این امر با تامین مالی محقق خواهد شد.

عربستان سعودی هم از مدت ها پیش برای اجرای طرح های مساعد به ارتقا و بهبود سطح کشاورزی عراق اعلام آمادگی کرده است.

عربستان سعودی هم با اعطای وام های توسعه ای از طریق صندوق توسعه عربستان و تامین مالی پروژه ها و طرح های توسعه ای در عراق، به این کشور کمک کرده است.

همچنین عربستان سعودی دو توافق توسعه بخش به ارزش بیش از 40 میلیون دلار برای تامین مالی پروژه های اقتصادی امضا کرده است که تاسیس بیمارستان الصقلاویه در استان الانبار واقع در غرب عراق و تاسیس سیلوی ذخیره غلات در استان الدیوانیه واقع در جنوب عراق از جمله این پروژه های اقتصادی است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا