سیاسی

مذاکرات عراق و ترکیه برای تسهیل صدور ویزا و همکاری امنیتی

مقامات وزارت خارجه عراق و وزارت کشور ترکیه راه های تسهیل صدور ویزا و تحکیم همکاری های امنیتی بین دو کشور را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: نماینده امور برنامه ریزی سیاسی وزارت خارجه عراق در دیدار با معاون وزیر کشور ترکیه راه های تسهیل صدور ویزا و تحکیم همکاری های امنیتی بین دو کشور از جمله مبارزه با تروریسم را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، «هشام العلوی»، معاون امور برنامه ریزی سیاسی وزارت خارجه عراق با «طیب صبری اردیل»، معاون وزیر کشور ترکیه در آنکارا با حضور «ماجد اللجماوی»، سفیر عراق در ترکیه و «احمد امین»، رئیس کنسولگری و «محمد سلمان»، رئیس اداره کشورهای مهاجر دیدار کرد.

العلوی ضمن تاکید بر عمق روابط دوجانبه عراق و ترکیه و منافع مشترک دو کشور، اظهار کرد که دولت عراق علاقه مند به برقراری بهترین روابط با کشورهای همسایه و به ویژه ترکیه است.

وی افزود که روابط امروزه کشورهای جهان مبتنی بر منافع مشترک، مقابله با چالش ها، تحکیم روابط اجتماعی ملت ها و تلاش برای تضمین ثبات منطقه است تا توسعه و تکامل اقتصادی در کشورهای همسایه تقویت شود.

العلوی با اشاره به مشکلات شهروندان عراقی در ترکیه، از طرف ترکیه ای خواست تا صدور ویزا برای شهروندان عراقی علاقه مند به بازدید از ترکیه و تمدید اقامت ایشان تسهیل شود.

از سوی دیگر، معاون وزیر کشور ترکیه گفت که سیاست ترکیه همواره مبنی بر حمایت از عراق بوده است و این کشور سعی کرده در چارچوب بازسازی زیرساخت شهرهای این کشور همکاری کنیم. همچنین توسعه بخش های حیاتی مانند بخش کشاورزی و صنعت و گردشگری از دیگر بخش هایی است که ترکیه با عراق در آن همکاری کرده است.

وی متعهد شد که ترکیه در روند صدور ویزا و تمدید اقامت شهروندان عراقی تجدید نظر خواهد کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا