اقتصادی

تلاش ریاض برای تبدیل بندر رتردام هلند به مرکز توزیع هیدروژن عربستان

وزیر انرژی عربستان سعودی در گفت و گو با وزیر امور خارجه هلند در جده، همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف و انرژی های تجدیدپذیر را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر انرژی عربستان سعودی در گفت و گو با وزیر امور خارجه هلند در جده، همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف و انرژی های تجدیدپذیر را بررسی کرد.

به گزارش «الخليج آنلاين»، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان در دیدار با «وبکه هوکسترا»، وزیر امور خارجه هلند، همکاری های دوجانبه در زمینه هیدروژن پاک را که عربستان می کوشد یکی از منابع اصلی تولید آن باشد بررسی کردند.

در این دیدار همچنین امکان استفاده از بندر «روتردام» به عنوان گذرگاه صادرات هیدروژن پاک از عربستان به اروپا مورد بررسی قرار گرفت.

مسئله تلاش های عربستان در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق اقدامات داخلی و منطقه موسوم به «عربستان سبز» و طرح «خاورمیانه سبز» از دیگر محورهای این مذاکرات بود.

عربستان می کوشد تا از طریق این طرح ها، گازهای گلخانه ای را کاهش داده و بیش از 10 میلیارد درخت در سراسر کشور بکارد.

پیش بینی شده که در صورتی که تولیدکنندگان بتوانند هزینه ها را کاهش دهند، قیمت هیدروژن پاک تا سال 2050 بازاری معادل 700 میلیارد دلار در سال در سطح جهان داشته باشد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا