اقتصادی

عراق به دنبال کاهش سوزاندن گاز مشعل به میزان 90 درصد تا پایان 2027

شرکت گاز بصره پیش بینی کرد که سوزاندن گاز مشعل در چاه های نفت عراق تا پایان سال 2027 به میزان 90 درصد کاهش پیدا کند.

میدل ایست نیوز: شرکت گاز بصره پیش بینی کرد که سوزاندن گاز مشعل در چاه های نفت عراق تا پایان سال 2027 به میزان 90 درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش روزنامه رسمی الصباح عراق، یک منبع مسئول در این شرکت گفت که برنامه پنج ساله ای که این شرکت وضع کرده، به دنبال تولید 1490 متر مکعب گاز تا پایان 2027 است که بیش از 90 درصد از گازی است که در حال حاضر سوزانده می شود.

وی اشاره کرد که این شرکت پروژه های دیگری برای جمع آوری گاز از میادین تولید نفت و گاز از جمله در میدان الزبیر و غرب قرنه دارد.

منبع مذکور تصریح کرد که پروژه های جنوبی در الرمیله مشتاق به سرمایه گذاری مقادیری گاز و تحویل آن به شرکت گاز بصره برای تبدیل آن به انرژی پاک هستند.

از طرفی دیگر صباح صبحی، عضو کمیسیون نفت و گاز و منابع طبیعی پارلمان عراق گفت که اعضای این کمیسیون چگونگی استفاده از گاز موجود در دل زمین را بررسی کردند.

وی نسبت به دعوت از شرکت های جهانی برای استخراج گاز و احداث مخازن و لوله هایی که بتوان آن را صادر کرد، ابراز امیدواری کرد.

صبحی احتمال داد که اگر به صورت ایده آل از گاز سرمایه گذاری شود، عراق طی سال های آتی در صدر کشورهای تولید کننده گاز خواهد بود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا