اقتصادی

ترکیه در یک ماه بیش از 105 هزار واحد مسکونی فروخت

مؤسسات املاک رسمی ترکیه فروش 105 هزار و 476 واحد مسکونی را در سراسر این کشور در ماه مارس گذشته ثبت کردند.

میدل ایست نیوز: مؤسسات املاک رسمی ترکیه فروش 105 هزار و 476 واحد مسکونی را در سراسر این کشور در ماه مارس گذشته ثبت کردند.

به گزارش «آناتولی» طبق اعلام سازمان آمار ترکیه، فروش واحدهای مسکونی در مارس 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 21.4 درصد کاهش داشته است.

این آمار می گوید فروش واحدهای مسکونی طی دوره پیوسته از ژانویه تا مارس سال جاری (3 ماهه اول سال) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.5 درصد کاهش داشته است.

طبق این آمار، استانبول در صدر فهرست شهرهای با بیشترین فروش خانه در ماه مارس است و تعداد خانه های فروش رفته در این شهر به 18 هزار و 166 واحد می رسد.

پس از استانبول، آنکارا با فروش 12 هزار و 23 واحد و آنتالیا با 6 هزار و 120 واحد مسکونی در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین تعداد خانه هایی که در ماه مارس به اتباع خارجی فروخته شده، 3 هزار و 415 واحد بوده که 3.2 درصد از کل واحدهای فروخته شده را تشکیل می دهد و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 38.7 درصد کاهش داشته است.

شهر آنتالیا در صدر فهرست شهرهای ترکیه با بیشترین فروش خانه به اتباع خارجی است و تعداد خانه های فروخته شده به خارجی ها در این شهر به هزار و 324 واحد می رسد.

پس از آنتالیا، استابول با فروش هزار و 90 واحد و مرسین با فروش 240 واحد در رتبه های بعدی مقصد خریداران خارجی خانه های ترکیه قرار دارند.

در میان کشور های خریدار خانه های ترکیه، روسیه با خرید هزار و 175 واحد در رتبه اول، ایران با 472 واحد در رتبه دوم، عراق با 165 واحد در رتبه سوم و اوکراین با خرید 160 واحد مسکونی در رتبه چهارم قرار دارند.

همچنین بخوانید

ترکیه مقصد اصلی گردشگران ایرانی

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا