اقتصادی

کویت اولین کشور عربی سرمایه‌گذار در اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا

کویت، عربستان و امارات مجموعا نزدیک به 5 درصد از مجموع ارزش اوراق قرضه خزانه داری امریکا را دارا هستند.

میدل ایست نیوز: کویت، عربستان و امارات مجموعا نزدیک به 5 درصد از مجموع ارزش اوراق قرضه خزانه داری امریکا را دارا هستند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» روزنامه الاقتصادیه عربستان نوشت، کویت با سرمایه گذاری به ارزش 253.3 میلیارد دلار، که 2.1 درصد از کل سرمایه گذاری خارجی در اوراق قرضه وزارت خزانه داری امریکا به ارزش 12.34 تریلیون دلار را تشکیل می دهد، رتبه اول کشورهای عرب و هفدهم جهان را در بین سرمایه گذاران اوراق قرضه خزانه داری امریکا دارد.

طبق گزارش این روزنامه، عربستان با 171.8 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد و حدود 1.4 درصد از کل سرمایه گذاری جهانی در اوراق قرضه ایالات متحده را تشکیل می دهد؛ سپس امارات با 138.1 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته است.

بانک فدرال رزرو نیویورک، نرخ بهره را از 12 ماه قبل به بیش از 4.75 درصد افزایش داده که بزرگترین جهش در هزینه های استقراض ایالات متحده از دهه 1980 بود.

نرخ های بهره به شدت بالا رفتند تا تورم بالای این کشور را مهار کنند؛ تورمی که تابستان گذشته به بالاترین میزان در 40 سال گذشته یعنی 9.1 درصد رسید و در ماه فوریه در عدد 6 درصد به طورسالانه باقی ماند.

نرخ های بهره بالاتر باعث صرفه جویی بیشتر هزینه ها می‌شود، که می تواند سرعت افزایش تورم را کاهش دهد، اما همچنین می تواند تقاضا و قیمت دارایی ها را کاهش و خطرات رکود را افزایش دهد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا