اجتماعیسیاسی

دانشگاه امریکایی بغداد میزبان کنفرانسی برای تقویت شراکت دانشگاه‌های عراق و جهان

به موجب توافق‌نامه‌ای زیر نظر وزارت آموزش عالی عراق، دانشگاه امریکایی بغداد میزبان کنفرانسی بی سابقه با حضور ده‌ها دانشگاه معتبر جهان برای شراکت میان دانشگاه‌های عراق و جهان خواهد بود.

میدل ایست نیوز: به موجب توافق‌نامه‌ای زیر نظر وزارت آموزش عالی عراق، دانشگاه امریکایی بغداد میزبان کنفرانسی بی سابقه با حضور ده‌ها دانشگاه معتبر جهان برای شراکت میان دانشگاه‌های عراق و جهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «حیدر عبد ضهد» معاون وزیر آموزش عالی عراق خبر داد که این وزارتخانه در پی برگزاری کنفرانسی بی سابقه در تاریخ آموزش عالی عراق برای بین‌المللی کردن آموزش و برقراری شراکت میان دانشگاه‌های عراق و جهان است.

او گفت که در این راستا نمایندگان 50 دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های جهان برای برقراری شراکت علمی و مبادلات فرهنگی و علمی با دانشگاه‌های عراق و افزایش بورسیه و مبادله دانشجویان در کنفرانسی در بغداد که در ماه اکتبر آینده برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

او گفت که این یک حادثه مهم در تاریخ آموزش عالی عراق است و از این بابت باید از دانشگاه امریکایی بغداد بابت حمایت لجستیک از این کنفرانس بی سابقه قدردانی کرد.

عبد ضهد ادامه داد که در این کنفرانس تفاهم‌نامه‌هایی میان دانشگاه‌های عراق و جهان برگزار می‌شود و وزارت آموزش عالی با جدیت اجرای آنها را پیگیری خواهد کرد.

برای برگزاری این کنفرانس توافق‌نامه‌ای زیر نظر وزارت آموزش عالی عراق میان دانشگاه امریکایی بغداد و مؤسسه جهانی «خلیج» امضا شده است.

در این باره، «عبدالرحمن محمد» مدیر اجرایی مؤسسه خلیج گفت که این نخستین کنفرانس در نوع خود در عراق است و می‌کوشیم که بزرگ‌ترین عرصه را برای برقراری شراکت میان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی عراق و دانشگاه‌های جهانی برقرار کنیم.

او گفت که این شراکت‌ها موجب افزایش رتبه دانشگاه‌های عراقی در سطح جهان می‌شود و امکان مبادله دانشجو را فراهم می‌کند و افزود که این فرصتی مهم برای ارائه تصویری درست از عراق است.

وی افزود که وزارت آموزش عالی عراق به روشنی در پی جذب دانشگاه‌های معتبر جهانی است.

همچنین «مایکل ویلیام مولنیکس»، رئیس دانشگاه امریکایی بغداد، گفت که این کنفرانس برای عراق بسیار مهم است و 50 دانشگاه جهانی و 40 دانشگاهی عراقی در ساختمان دانشگاه امریکایی بغداد گرد هم می‌آیند.

او گفت که انتظار داریم معتبرترین دانشگاه‌های جهان در دانشگاه امریکایی بغداد گرد هم آیند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا