سیاسی

وزیر خارجه اردن همتايان خود را در جریان نتایج نشست پنج جانبه درباره سوریه قرار داد

وزیر امور خارجه اردن در تماس هایی با دبیر کل اتحادیه عرب و وزرای خارجه برخی کشورهای عربی آنان را در جریان نتایج نشست پنج جانبه روز گذشته قرار داد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در تماس هایی با دبیر کل اتحادیه عرب، وزرای خارجه برخی کشورهای عربی و نماینده سازمان ملل در سوریه آنان را در جریان نتایج نشست پنج جانبه روز گذشته قرار داد.

به گزارش «روسیا الیوم» جمال رشدی، سخنگوی احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که الصفدی، ابوالغیط را در جریان نشست پنج جانبه دیروز در امان پیرامون بحران سوریه و خلاصه ای از نتایج آن که در بیاینه پایانی نشست آمده، قرار داد.

وی افزود که دبیرکل اتحادیه عرب ضمن قدردانی از وزیر خارجه اردن برای اطلاع رسانی در این موضوع مهم، ابراز امیدواری کرد که در جلسات آتی اتحادیه عرب در مورد این موضوع گفت و گو کند.

الصفدی در تماسی دیگر با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود پیرامون پرونده سوریه بر اساس نتایج نشست امان گفت و گو کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین با گر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تماسی داشت و وی را در جریان جزئیات نشستی که آغازی برای روند سیاسی جدید در حل بحران سوریه بود، قرار داد.

الصفدی در تماس های دیگر با احمد عطاف و نبیل عمار، وزرای خارجه الجزایر و تونس، تحولات پرونده سوریه و نتیج نشست برگزار شده در امان را بررسی کرد.

وی در گفت و گو با عمار گفت که این نشست، بازتاب نتایج نشست وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری، اردن، عراق و مصر بود که در 14 آوریل در جده برگزار شد.

الصفدی در تماسی دیگر با سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت، وی را در جریان نتایج نشست پنج جانبه پیرامون سوریه قرار داد.

وزیر خارجه کویت در این تماس از نقش سازنده اردن در چارچوب تقویت مسیر اقدام مشترک عربی قدردانی کرد.

خبرگزاری اردن (پترا) گزارش داد که الصفدی در تماس با همتایان خود تأکید کرد که نشت امان آغازی مثبت برای روندی است که هدف آن مقابله با پیامدهای بحران سوریه در رسیدن به راه حلی سیاسی طبق رویکرد گام به گام و قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل است.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد: سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت، روز سه شنبه تماسی تلفنی از جانب فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دریافت کرد.

در این تماس به روابط محکم دو کشور و نیز نتایج نشست امان پیرامون سوریه پرداخته شد.

نشست پنج جانبه پیرامون سوریه روز دوشنبه میان وزرای خارجه اردن، مصر، عراق و عربستان با حضور وزیر خارجه سوریه در امان آغاز شد.

عصر روز دوشنبه، بیانیه مشترک پایانی نشست پنج جانبه در اردن پیرامون همکاری بین دمشق، کشورهای ذیربط و سازمان ملل در ترسیم استراتژی جامع برای مبارزه با تروریسم صادر شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا