اقتصادی

فروش روزانه نفت ایران به یک میلیون و 400 هزار بشکه رسید

معاون اجرایی رییس جمهور ایران از رکورد جدیدی در فروش نفت این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: معاون اجرایی رییس جمهور ایران از رکورد جدیدی در فروش نفت این کشور خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران اعلام کرد، محسن منصوری معاون اجرایی ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، روز دوشنبه گفت: در صادرات نفت تحولات جدی اتفاق افتاده و فروش روزانه به یک میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است.

پیش تر جواد اوجی، وزیر نفت ایران اعلام کرد که تولید نفت این کشور به بیش از 3 میلیون بشکه و تولید گاز خام نیز به بیش از یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده است.

روز گذشته نیز خبرگزاری ایرانی «ایسنا» اعلام کرد که تولید نفت ایران از آغاز فعالیت دولت ابراهیم رئیسی طی ۲۰ ماه به بیش از ۳ میلیون بشکه و تولید گاز خام به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسیده و آنطور که اعلام شده میزان صادرات نفت نیز در این دولت دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته ۱۹۰ میلیون بشکه نفت بیشتر از سال 2020 و ۸۳ میلیون بشکه بیشتر از سال 2021 نفت صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال رکوردی تازه در صادرات نفت ثبت شود. اکنون صادرات نفت به بالاترین رقم نسبت به دو سال اخیر رسیده است، ارز حاصل از این صادرات در سررسید مشخص دریافت و به سامانه‌ نیما و سامانه جدید معاملاتی واریز شده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام ایران در نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و در ماه دسامبر هم به بالاترین سطح در چهار سال گذشته رسیده، اکنون ظرفیت تولید نفت کشور ۳.۸ میلیون بشکه است که مدتی می‌تواند ادامه داشته باشد.

در این راستا، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت اعلام کرده هشت سال آینده قادریم به تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت برسیم.

منبع
پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا