سیاسی

گسترش توافقات اسرائیل با کشورهایی عربی محور مذاکرات کوهن و بلینکن

وزیر خارجه اسرائیل در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه امریکا گسترش روابط با کشورهای عربی و توسعه توافقات ابراهیم را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه اسرائیل در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه امریکا گسترش روابط با کشورهای عربی و توسعه توافقات ابراهیم را بررسی کرد.

به گزارش «آناتولی»، در بیانیه رسمی وزارت خارجه اسرائیل آمده که «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل در گفت‌وگوی تلفنی با همتای امریکایی خود «آنتونی بلینکن» تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای را بررسی کرد.

بر اساس این بیانیه کوهن بلینکن را در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های اسرائیل برای «تقویت ثبات منطقه‌ای» قرار داد و طرفین گام‌های بعدی برای توسعه و تقویت توافقات ابراهیم و برقراری روابط با کشورهای عربی جدید و برگزاری نشست نگب را بررسی کردند.

بلینکن و کوهم همچنین بر پایبندی خود به تقویت روابط اسرائیل و امریکا و اهمیت پیمان راهبردی‌شان تأکید کردند.

کوهن که پیش از این گفت‌وگوی تلفنی با «آموس هوکشتاین» فرستاده کاخ سفید در قدس غربی دیدار کرده بود، بلینکن را در جریان مذاکرات خود با این مقام امریکایی قرار داد و گفت که با وی «تقویت تحرکات سیاسی در منطقه» را بررسی کرده است.

این گفت‌وگو در حالی انجام شده که بامداد امروز (سه شنبه 9 مه)، در حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه، 12 فلسطینی از جمله 3 تن از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که جنگنده های اسرائیلی به اهداف جهاد اسلامی در نوار غزه حمله کردند.

وی افزود که در این حملات، 3 تن از فرماندهان نظامی جنبش جهاد اسلامی در غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در عملیات مشترک با سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) فرمانده منطقه شمال نوار غزه در جنبش جهاد اسلامی را ترور کرده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا