سیاسی

دعوت السودانی از کشورهای عربی برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر

نخست وزیر عراق گفت که نیروهای امنیتی کشورش با قاچاق مواد مخدر و جابه‌جایی آن به عنوان تهدید امنیتی و ترویستی برخورد می کنند.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق گفت که نیروهای امنیتی کشورش با قاچاق مواد مخدر و جابه‌جایی آن به عنوان تهدید امنیتی و ترویستی برخورد می کنند.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در اولین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر که در بغداد برگزار شد گفت: موضوع مواد مخدر به تهدیدی برای جامعه مبدل شده و خطرات آن دامنگیر کشورهای منطقه است.

وی افزود: ما با جنگی پیچیده طرفیم که دشمن برای کشتن فرزندامان، نابودی خانواده هایمان و فروپاشی انسجام اجتماعی مان نفوذ کرده است.

السودانی ادامه داد: جنگ ما با مواد مخدر کمتر از جنگ علیه تروریسم نیست.

السودانی افزود: در مقابله با مواد مخدر نه در سطح قانونی و نه در سطح اجتماعی کوتاهی نکرده ایم.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی ما با تجارت مواد مخدر و انتقال آن و هرکه در آن دست دارد، به عنوان تهدید امنیتی و ترویستی برخورد می کنند.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: عراق قانون شماره 50 مواد مخدر و روانگردان را در سال 2017 تصویب کرد که جهشی ویژه در تعیین اهداف، سازوکارها و مجازات ها بود.

وی گفت: بغداد از برادران عربش برای وحدت تلاش ها در مقابله با اپیدمی مواد مخدر و بررسی آمار و داده های موجود آن استقبال می کند.

السودانی افزود: در چارچوب استراتژی ملی مبارزه با مواد مخدر برای سال های 2023 تا 2025، تلاش هایی برای عراقی خالی از مواد مخدر انجام دادیم.

وی همچنین گفت که تروریسم در بخشی از تأمین مالی خود به مواد مخدر متکی است و گردش مواد مخدر در سایه تروریسم رونق می گیرد؛ مواد مخدر و تروریسم دو روی یک جنایت هستند.

نخست وزیر عراق افزود: ما با مواد مخدر در سطح داخلی مواجهیم و نیاز به همکاری بین المللی و منطقه ای از طریق تبادل اطلاعات و هماهنگی برای کشف شبکه های مواد مخدر نیاز داریم.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا