اقتصادیسیاسی

بازگشایی مرزهای نوار غزه

اداره عمومی مرزهای فلسطین از بازگشایی مرزهای نوار غزه توسط مقامات اسرائیلی پس از 5 روز بسته بودن در پی حملات اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره عمومی مرزهای فلسطین از بازگشایی مرزهای نوار غزه توسط مقامات اسرائیلی پس از 5 روز بسته بودن در پی حملات اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

به گزارش «روسیا الیوم» غسان علیان، هماهنگ کننده امور دولت اسرائیل در کرانه باختری روز یکشنبه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که بازگشایی تدریجی گذرگاه های مرزی با نوار غزه انجام شده و گذرگاه «ایرز» در ساعت 8 صبح و گذرگاه کرم ابوسالم در ساعت 11 صبح گشوده شده است؛ وی همچنین از گشایش راه دریایی مشروط بر رفع تمامی محدودیت ها بر اساس ارزیابی ها خبر داد.

روز جمعه، اتحادیه بازرگانان فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ادامه مسدود ماندن گذرگاه‌ها می‌تواند زیان‌های مالی مستقیم و غیر مستقیم زیادی را برای اقتصاد نوار غزه به بار آورد که روزانه حدود ۱۳.۶ میلیون دلار برآورد می‌شود.

شب گذشته با آغاز اجرای آتش بس میان فلسطین و اسرائیل پس از 5 روز حملات اسرائیل، که 33 شهید به جای گذاشت، از نیمه شب گذشته آرامش به نوار غزه بازگشت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا