سیاسی

هیئت پارلمانی ایران عازم بحرین شد

هیئت پارلمانی ایران به منظور شرکت در کمیته اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی عازم منامه شد.

میدل ایست نیوز: هیئت پارلمانی ایران به ریاست علی علیزاده، عضو هیئت رئیسه کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران به منظور شرکت در کمیته اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی عازم منامه شد.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» علی علیزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  شورای اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه در راس هیئتی پارلمانی به منظور شرکت در نشست کمیته اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی شد.

در نشست کمیته اقتصادی و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی منامه علاوه بر ایران، 21 کشور آسیایی دیگر از جمله چین، هند، روسیه، عربستان، ترکیه، پاکستان، قزاقستان، اندونزی، عراق و امارات نیز شرکت می کنند.

نشست منامه موضوع هایی نظیر انرژی، آب، اشتغال، فقر، غذا، آموزش، محیط زیست و بهداشت و سلامت را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و شرکت کنندگان در این نشست پیشنهادها و راه کارهای خود را برای پیشرفت کشورهای حوزه مجمع مجالس آسیایی در زمینه های مختلف ارائه خواهند کرد.

این در حالی است که بحرین در 4 ژانویه 2016 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد، هرچند ازسرگیری روابط ایران با عربستان، موجب بهبود فضای حاکم بر روابط منامه و تهران شده است.

بحرین ماه گذشته نیز میزبان یک هیئت پارلمانی از ایران بود.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا