اجتماعی

کشف آثار تاریخی 7 هزار ساله در اقلیم کردستان عراق

تیم جست و جو و کاوش آثار تاریخی در منطقه کرده لشکر در شرق شهر اربیل از کشف بنایی تاریخی شامل یک قبر و آثار باستانی مربوط به 5 هزار سال پیش از میلاد خبر داد.

میدل ایست نیوز: تیم جست و جو و کاوش آثار تاریخی در منطقه «کرده لشکر» در شرق شهر اربیل از کشف بنایی تاریخی شامل یک قبر و آثار باستانی مربوط به 5 هزار سال پیش از میلاد خبر داد.

به گزارش «شفق نیوز» کامران یونس، رئیس دانشگاه صلاح الدین، امروز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد طبق توافق امضاشده میان این دانشگاه و دانشگاه های بریتانیا و اسپانیا که متخصص در زمینه جست و جو و کاوش آثار باستانی هستند، دانشگاه اسپانیا نتایج کاوش در منطقه کرده لشکر را که منطقه ای باستانی است و قدمت آن به 5 هزار سال پیش از میلاد باز می گردد اعلام کرد.

میگل موریس، رئیس تیم جست و جو و کاوش دانشگاه مستقل اسپانیا گفت: از سال 2016 این دانشگاه توافق امضا شده ای با دانشگاه صلاح الدین و اداره آثار باستانی اربیل برای جست و جو و کاوش در منطقه کرده لشکر دارد.

وی به نتایج جست و جو و کاوش های اخیر اشاره کرد که به کشف بنایی باستانی متشکل از 9 اتاق به همراه یک مقبره متعلق به جوانی 15 ساله انجامید و گفت که همراه این شخص 15 قطعه باستانی اعم از کوزه، جام و مهرهای حکاکی شده از جنس سفال وجود دارد.

وی افزود: این قطعات باستانی کشف شده مربوط به 5 هزار سال پیش از میلاد است و کاوش ها در این منطقه طبق توافق امضاشده برای مدت 5 سال ادامه دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا