اجتماعی

دستور پادشاه عربستان برای میزبانی از هزار فلسطینی در مراسم حج

پادشاه عربستان دستور میزبانی از هزار زائر فلسطینی از خانواده شهدا، اسرا و زخمی‌ها برای ادای فریضه حج امسال را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور میزبانی از هزار زائر فلسطینی از خانواده شهدا، اسرا و زخمی‌ها برای ادای فریضه حج 1444 هجری قمری را در چارچوب برنامه مهمانان ویژه عربستان، با نظارت و اجرای وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد، صادر کرد.

به گزارش العربیه، عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد، ناظر عمومی برنامه مهمانان عربستان، مراتب سپاس و قدردانی از پادشاه و ولی‌عهد ایشان را به دلیل توجه و حمایت مستمر از خانواده و بستگان شهدا و زخمی‌های کشور برادر فلسطین، جهت تسهیل انجام مناسک حج در چارچوب برنامه ویژه میهمانان ملک سلمان به نظارت وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد، ابراز داشت.

وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان تاکید کرد که ملت فلسطین «از توجه ویژه پادشاه سعودی و ولی‌عهد او برخوردار است و پادشاهی عربی سعودی از زمان تأسیس توسط ملک عبدالعزیز آل سعود همواره چنین رویکردی را دنبال کرده است.»

او گفت: تداوم این اقدام بزرگوارانه نسبت به حجاج فلسطینی که هر سال با هزینه عربستان، مناسک حج را بجا می‌آورند، موید نتایج مثبت آن و عمق پیوندی است که ملک سلمان را با برادران خود از مردم فلسطین مرتبط ساخته و بیانگر اهتمام جدی است که ایشان برای خانواده شهداء فلسطینی قائل بوده و از جایگاه و منزلت آنها نزد پادشاه عربستان حکایت دارد.

آل الشیخ خاطرنشان کرد که چنین توجه خاص پادشاه سعودی، بیشترین تأثیر را بر روح و روان خانواده شهدا، اسرا و زخمی‌های فلسطینی خواهد گذاشت و مرهمی بر زخم‌های کهنه آنها و همدردی با مصائب فلسطینیان بویژه خانواده شهدا، اسرا و زخمی‌ها خواهد بود.

وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد سعودی در خصوص خدمات این وزارت‌خانه به میهمانان پادشاه تصریح کرد: برنامه میهمانان ویژه پادشاه سعودی، تمامی أمور مربوط به انجام این مناسک از جمله زیارت مسجد النبی و اماکن تاریخی، برگزاری نشست‌های فرهنگی و علمی و هماهنگی دیدار با ائمه جماعت در مکه و مدینه را شامل می‌شود.

به گفته آل الشیخ در ارائه این خدمات همچنین به کارگیری فناوری روز و هوش مصنوعی، در راستای اهداف «چشم‌انداز 2030 سعودی» برای تسهیل میزبانی نیز منظور شده است.

او تاکید کرد که خدمات همراهی در راستای تامین آسایش حجاج از طریق منظومه خدمات‌رسانی از زمان خروج آنها از کشورشان تا بازگشت به آن، در جریان ادای فریضه حج برای برخورداری از اطمینان خاطر و آسودگی حجاج، ارائه می‌شود.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا