اجتماعیخبر اولسیاسی

صدور حکم حبس برای 52 عضو «اهل القضیه» در دادگاه عراق

دادگاه جنایی کرخ 52 عضو گروهی از پیروان «مقتدی صدر» موسوم به «اهل القضیه» را به زندان محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: دادگاه جنایی کرخ 52 عضو گروهی از پیروان «مقتدی صدر» موسوم به «اهل القضیه» را به زندان محکوم کرد.

بر اساس بیانیه رسمی شورای عالی قضائی عراق، 51 تن از این متهمان که همگی از گروه «اهل القضیه» هستند به یک سال زندان و رهبر آنان به دو سال زندان محکوم شده است.

این بیانیه افزوده که رهبر این گروه جوانان بسیاری را جذب این گروه کرده و بیانیه‌ها و سخنرانی‌های بسیاری در این باره داشته و کتابچه‌هایی را برای تبلیغ اندیشه انحرافی خود منتشر کرده است.

بر اساس این بیانیه این فرد خود را در میان پیروانش به «جبرئیل ملک» جازده که مأمور «صیحه» (ندای آسمانی) است و با راه‌اندازی چندین صفحه در شبکه‌های اجتماعی افکار خود را ترویج کرده و هواداران بسیاری یافته است.

این بیانیه افزوده که این افراد اخیرا به نجف اشرف رفته و در یک هتل اتاقی را کرایه کرده بودند تا در تاریخ 13 آوریل 2023 که با شب قدر مصادف بود و بسیاری از مردم برای مراسم شب قدر به نجف اشرف رفته بودند «صیحه» آسمانی ظهور حضرت ولی عصر(عج) را سردهد.

در این بیانیه آمده که دیگر محکومان اعتراف کرده‌اند که پیروی این گروه هستند و متهم ردیف اول را «جبرئیل ملک» می‌دانند که از آسمان آمده و مأمور اعلام ظهور امام زمان(عج) است.

این بیانیه افزوده که این افراد در شب مزبور و پیش از تجمع در مکانی که با یکدیگر قرار گذاشته بودند دستگیر شده‌اند.

گروه موسوم به «اصحاب القضیه» (یا اهل القضیه) طیفی از جریان صدر است که او را امام زمان می‌دانند و شب گذشته فیلمی از یکی از آنان منتشر شد که از اعتکاف در مسجد کوفه و بیعت با وی به عنوان «امام زمان» در شب قدر سخن می گفت.

در پی اعلام بیعت این گروه با مقتدی صدر به عنوان «امام زمان» در اعتکاف در مسجد کوفه ، مقتدی صدر بیانیه توقف فعالیت جریان صدر را صادر کرد.

پس از آن، شورای عالی قضائی عراق حکم بازداشت 65 متهم عضویت در گروه موسوم به «اصحاب القضیه» را صادر کرد.

 

همچنین بخوانید:

مقتدی صدر و «اهل القضیه»، ماجرای یک قضیه تکراری

منبع
شورای عالی قضائی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا