اقتصادیسیاسی

توافق عربستان و سوریه درباره ازسرگیری فعالیت‌های تجاری و اقتصادی

رؤسای اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه و عربستان درباره ازسرگیری همکاری اقتصادی و فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری فیمابین توافق کردند.

میدل ایست نیوز: محمد ابوالهدی اللحام، رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه و هیئت همراه وی، در حاشیه شرکت در کنفرانس تجاری کشورهای عربی و چین در ریاض، با حسن بن معجب الحویزی رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عربستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، دو طرف درباره بازگشایی مسیر همکاری‌های اقتصادی و ازسرگیری فعالیت‌ها و رویدادهای تجاری و سرمایه‌گذاری فیمابین همزمان با تعامل سوریه با محیط عربی خود توافق کردند.

اعضای هیئت سوری از مواضع عربستان در قبال سوریه و مردم آن قدردانی کردند و به پیشرفت بزرگی که عربستان شاهد آن بود و تمایل بخش تجاری سوریه برای ورود به بازار عربستان و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کردند.

دو طرف بر ضرورت تبادل دیدارهای هیئت‌های تجاری، وتوانمندسازی سرمایه‌گذاران نسبت به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عربستان و سوریه و ایجاد مجامع اقتصادی به نحوی که مسیر همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور برادر را پیش ببرد، تاکید کردند.

ریاض، روز گذشته میزبان فعالیت های دهمین نشست کنفرانس تجار عرب و چین 2023 با شعار (همکاری برای توسعه و رفاه) آغاز شد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا