اقتصادیسیاسی

دیدار هیئت تجاری امریکا با رئیس پارلمان عراق

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که درهای کشورش به روی شرکت های خارجی باز است و شرایط برای کار اقتصادی در عراق مهیا شده است.

میدل ایست نیوز: رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که درهای کشورش به روی شرکت های خارجی باز است و شرایط برای کار اقتصادی در عراق مهیا شده است.

طبق بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز سه شنبه در بغداد از هیئتی از اتاق بازرگانی امریکا که شامل مجموعه بزرگی از شرکت های متخصص در زمینه های مختلف به ریاست استیو لوتوس، رئیس شورای بازرگانی امریکا و عراق بود، استقبال کرد.

در این دیدار همکاری های راهبردی و تقویت روابط دوجانبه در بعد اقتصادی بین عراق و ایالات متحده امریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الحلبوسی در این دیدار در جریان بررسی فرصت های سرمایه‌گذاری موجود و طرح‌های پیشنهادی در حوزه سلامت، انرژی، نظام بانکی، زیرساخت ها، خدمات و غیره توسط اعضای هیئت امریکایی قرار گرفت.

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که درهای کشورش به روی شرکت های خارجی باز است و تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف فراهم و نیز تلاش می کند تا از طریق وضع قوانین لازم، فضای مناسب را برای شرکت های بین المللی فراهم کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون شرایط برای کار اقتصادی در عراق مهیا شده و فرصت های سرمایه گذاری و پروژه های مهمی در چارچوب چشم انداز دولت و برنامه اجرایی آن وجود دارد که در قانون بودجه عمومی فدرال تصویب شده است.

منبع
دفتر ریاست پارلمان عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا