سرخط خبرها

توافق نمایندگان مجلس عراق برای انتخاب وزیر دفاع

پارلمان عراق در جلسه گذشته برای انتخاب دراجی به عنوان وزیر دفاع ناکام ماند اما به نظرمی رسد در جلسه سه شنبه پیش‌رو توافق بی قید و شرطی از وی صورت بگیرد.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه فاش کرد که بیشتر نمایندگان پارلمان عراق برای انتخاب یکی از کاندیداهای وزارت دفاع به اجماع نظر رسیده اند  و اگر نام او برای عهده داری این پست مطرح شود تکلیف این وزارتخانه مشخص خواهد شد.

«عین العراق نیوز» به نقل از این منبع آگاه آورده است که نمایندگان پارلمان عراق در خصوص انتخاب «هشام الدراجی» در صورت مطرح شدن نام وی برای عهده داری پست ریاست دفاع به اجماع نظر رسیده اند و او موافقت بی قید و شرط نمایندگان را دارد.

وی ادامه داد: «در صورتی که نام کاندیدهایی که مجلس به آنان رأی اعتماد نداده است مجددا مطرح شود، دوباره با حضور آنان در این پست مخالفت خواهد شد. تکلیف وزارت دفاع تا زمانی که شخصیتی متخصص و دارای تجربه های نظامی برای تصدی آن مطرح نشود نامعلوم خواهد بود.»

پارلمان عراق در جلسه اعطای رأی اعتماد به کابینه عبدالمهدی که بامداد پنجشنبه 25 اکتبر گذشته برگزار شد از انتخاب دراجی به عنوان وزیر دفاع ناکام ماند و در عین حال اعطای رأی اعتماد به سه وزارتخانه دیگر را به جلسات آینده موکول کرد.

عراقی ها امیدوارند که عبدالمهدی کابینه دولت خود را در جلسه پارلمان که روز سه شنبه پیش‌رو برگزار می شود کامل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا