اقتصادی

2 میلیون هکتار زمین زیر کشت در فصل زراعی 2023 عراق

وزرات کشاورزی عراق از توانایی این کشور برای زیر کشت بردن 2 میلیون هکتار از زمین های زراعی و تولید 4 میلیون تن گندم خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزرات کشاورزی عراق از توانایی این کشور برای زیر کشت بردن 2 میلیون هکتار از زمین های زراعی و تولید 4 میلیون تن گندم خبر داد.

روزنامه الصباح روز یکشنبه نوشت: عباس العلیاوی، وزیر کشاورزی عراق روز یکشنبه گفت که در آغاز فصل زراعی سال 2023 توانستیم بیش از 2 میلیون هکتار از زمین های کشور را زیر سطح کشت ببریم.

وی افزود که بازتاب این امر در تولید فصل زراعی با بیش از 4 میلیون تن گندم بوده که بسیار نویدبخش است.

العلیاوی اظهار داشت که با افزایش این آمادگی ها انتظار فصل زراعی بهتری داریم.

تحسین الموسوی، کارشناس کشاورزی و آبی نیز از دولت عراق خواستار کار برای اصلاحات داخلی و ارتقای سامانه آبی و اجتناب از کشت محصولات زراعی آب بر شد.

روز گذشته، اثیر داود الغریری، وزیر بازرگانی عراق اعلام کرد این کشور در فصل جاری در تامین نیاز خود به گندم به خودکفایی رسیده است.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی عراق، الغریری تاکید کرد که این کشور در فصل جاری برای تامین گندم به خودکفایی رسیده و ذخایر گندم، سهمیه آرد مردم عراق را تا فصل آینده تامین می کند.

وی خاطرنشان کرد: با ادامه روند خرید گندم از کشاورزان که شاهد افزایش آن در استان های شمال بغداد و اقلیم کردستان هستیم، مجموع مقادیر عرضه شده گندم تا به امروز از مقدار مورد انتظار فراتر رفته است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا