اقتصادی

قرارداد 10 میلیارد دلاری عمان برای تولید هیدروژن

شرکت هیدروژن عمان دو قرارداد برای توسعه دو پروژه جدید تولید هیدروژن سبز در استان الوسطی امضا کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت هیدروژن عمان «هیدروم» (یکی از زیرمجموعه های شرکت توسعه انرژی عمان) روز گذشته در مسقط، دو قرارداد برای توسعه دو پروژه جدید تولید هیدروژن سبز در استان الوسطی امضا کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از خبرگزاری عمان، روز چهارشنبه این دو قرارداد با کنسرسیوم POSCO-ENGE و Hayport الدقم به ارزش کل سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد دلار منعقد شد.

این خبرگزاری اعلام کرد که مجموع تولید مورد انتظار این دو پروژه بالغ بر 250 تن هیدروژن سبز، معادل 6.5 گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر خواهد بود.

به گزارش همین منبع، نخستین قرارداد عمان با POSCO-ENGE و با هدف تولید سالانه حدود 200 تن هیدروژن سبز معادل 5.2 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر به منظور تولید و صادرات آمونیاک است و کارخانه آن در استان الوسطی ساخته می شود.

دومین قرارداد نیز با کنسرسیوم  Highport الدقم خواهد بود که هدف آن تولید سالانه حدود 50 کیلوتن هیدروژن سبز در فاز اول پروژه تا سال 2029 است.

گفتنی است مجموع قراردادهای امضا شده عمان در این زمینه، 5 قرارداد برای 5 پروژه با ارزش سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد دلار و تولید مورد انتظار 750 تن هیدروژن سبز است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا