اقتصادیخبر اولسیاسی

مصر نخستین کشور آفریقایی قادر به ساخت ماهواره

مصر اعلام کرد که اقداماتش برای ساخت و آزمایش ماهواره با همکاری با چین به پایان رسیده است.

میدل ایست نیوز: مصر اعلام کرد که اقداماتش برای ساخت و آزمایش ماهواره «مصر ست 2» با همکاری با چین به پایان رسیده است.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت همکاری بین المللی مصر اعلام کرد که فرآیند مونتاژ و آزمایش این ماهواره در آژانس فضایی مصر به پایان رسیده است.

این وزارتخانه افزود که این اقدام در راستای آماده سازی این ماهواره برای پرتاب از چین انجام شده است.

از طرفی دیگر لیاو لی چیانگ، سفیر چین در قاهره تاکید کرد که پس از پایان این پروژه، مصر نخستین کشور آفریقایی است که کاملا قادر به مونتاژ، یکپارچه سازی و آزمایش ماهواره است که تا حد زیادی به بهود صنعت فضایی مصر کمک می کند.

وی توضیح داد که مصر نخستین کشور است که در زمینه ماهواره و در چارچوب همکاری مشترک در طرح کمربند و جاده با چین همکاری می کند.

سفیر چین اشاره کرد که دو کشور در سال 2014 توافقنامه همکاری برای تعیین همکاری در زمینه ماهواره سنجش از راه دور و در سال 2019 توافقنامه ای برای اجرای پروژه ماهواره مصر ست 2 امضا کردند.

آمادگی مصر و روسیه برای پروژه عظیم فضایی

همزمان« سازمان فضایی روسیه (روس کاسموس) از آمادگی خود برای اجرای یک پروژه عظیم با سازمان فضایی مصر در چارچوب توسعه همکاری های روسی-مصری در زمینه فضا خبر داد.

یوری بوریسوف، رئیس سازمان فضایی روسیه در سفر هیئتی از این سازمان به مصر با شریف صدقی، رئیس سازمان فضایی مصر، مبانی عملی لازم برای توسعه همکاری های روسیه و مصر در زمینه اکتشافات فضایی، ساخت و پرتاب فضاپیما، توسعه برنامه های فرستادن انسان به فضا و نیز توسعه زیرساخت ها برای ایستگاه های زمینی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بوریسوف خاطرنشان کرد که روسیه روابط طولانی مدتی با مصر دارد و نیز امکانات زیادی برای توسعه در اختیار دارد.

وی توضیح داد در ژوئیه پیش رو مجمع اقتصادی و انسانی روسی-آفریقایی در سنت پترزبورگ برگزار و در آن قراردادی امضا می شود.

رئیس سازمان فضایی روسیه اشاره کرد که برای آمادگی این مجمع، اقدام به سفرهای دوره ای در کشورهای آفریقایی می کنیم و با همکارانمان در سازمان فضایی مصر توافق کردیم که یک قرارداد جامع که طیف گسترده ای از تعاملات احتمالی در صنعت فضایی را پوشش می دهد، آماده کنیم.

سازمان فضای روسیه اعلام داشت امروز برنامه فضایی مصر یکی از طرح های آینده نگرانه است و باید نتیجه آن در تحقیقات و ابتکارات مصر نقش به سزایی داشته باشد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا