سیاسی

تاکید الحکیم بر نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌های متعارض در منطقه

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: فراموش نکنیم که عراق بیشترین نقش را در نزدیک کردن دیدگاه‌های متعارض داشت و این نقش ویژه‌ای است که عراق باید همواره آن را حفظ کند.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: فراموش نکنیم که عراق بیشترین نقش را در نزدیک کردن دیدگاه‌های متعارض داشت و این نقش ویژه‌ای است که عراق باید همواره آن را حفظ کند.

به گزارش «الفرات نیوز» الحکیم روز پنجشنبه در خطبه های نماز عید قربان گفت که بازگشت سوریه به جایگاه عادی اش در اتحادیه عرب را خبر خوشی توصیف کرد.

وی افزود: ازسرگیری روابط دو همسایه مسلمانمان، جمهوری اسلامی ایران و عربستان نیز خبر خوشی بود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق این فضای سازنده در روابط بین‌المللی در سطح منطقه‌ای را از مهم‌ترین فرصت‌های تاریخی دانست که باید از آن بهره‌برداری کرد تا یک راهبرد منطقه‌ای بلندمدت در راستای منافع همه ملت‌های منطقه ساخته شود.

الحکیم در ادامه گفت: فراموش نکنیم که عراق بیشترین نقش را در نزدیک کردن دیدگاه‌های متعارض داشت و این نقش ویژه‌ای است که باید همواره آن را حفظ کند. منافع عراق در تحقق ثبات منطقه‌ای و همکاری و هم‌افزایی منطقه‌ای است.

وی بر ضرورت پیش گرفتن سیاست خارجی خردمندانه و حساب‌شده برای استفاده از توان داخلی و بین‌المللی به منظور برقراری شراکت‌های راهبردی میان عراق و کشورهای شورای همکاری و همچنین همسایگان و کشورهای اصلی منطقه تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تصویب بودجه سه ساله عراق آن را متفاوت با بودجه‌های گذشته دانست و عنوان کرد: نیروهای سیاسی عراق برای حمایت از ثبات دولت و امکان پیش رفتن آن در مسیر اصلاحات اقتصادی درباره این بودجه توافق کرده‌اند، به‌خصوص که بخش مهمی از این بودجه به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته که اکثر آنها صرف پروژه‌های راکد و بلاتکلیف می‌شود. این فرصتی بزرگ برای دولت است که باید از آن به بهترین نحو بهره‌برداری کند.

الحکیم تاکید کرد که از آنجا که اصلاحات و سازندگی بدون ثبات سیاسی و اقتصادی به دست نمی‌آید، هرگونه کنش سیاسی یا دولت بدون تأمین منافع ملت و تحقق معیشت شایسته آنان ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: امروز که گام‌های بزرگی در مسیر ساخت و تحکیم روند سیاسی کشور برداشته‌ایم و به نظامی رسیده‌ایم، وقت آن رسیده که سراغ اقدامات اقتصادی رویم و تمرکز سیاسی و اجرایی خود را بر اقدامات بزرگ اصلاحی و تعمیم آنها به همه نهادهای دولت قرار دهیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که اگر اقدامات فراگیر اقتصادی را آغاز نکنیم و سراغ ایجاد فرصت‌های شغلی و جذب نیروی کار جوان نرویم با یک سونامی اقتصادی و مالی بزرگ مواجه خواهیم بود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا