سیاسی

ترکیه: مصمم به پایان دادن به تهدیدات تروریستی در شمال سوریه هستیم

نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد بر عزم کشورش برای انجام تمام اقدامات لازم در راستای از بین بردن تهدیدات تروریستی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سادات اونال، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد بر عزم کشورش برای انجام تمامی اقدامات لازم در از بین بردن تهدیدات ناشی از سازمان تروریستی YPG و حفاظت از شهروندان و مرزهای ترکیه تاکید کرد.

به گزارش «آناتولی» این اظهارات اونال، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آخرین تحولات سیاسی و انسانی مرتبط با موضوع سوریه بیان شد.

اونال توضیح داد که سازمان  YPG (بازوی تروریستی پ.ک.ک در سوریه) نه تنها ثبات و امنیت منطقه ای در سوریه، بلکه منافع امنیت ملی ترکیه را نیز تهدید می کند.

وی تصریح کرد: مذاکرات آستانه با موضوع سوریه که هفته گذشته برگزار شد، بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تاکید کرد.

نماینده ترکیه در سازمان ملل همچنین به اهمیت مبارزه با برنامه های جدایی طلبانه و مظاهر تروریسم در همه اشکال آن اشاره کرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در اسرع وقت، برای غلبه بر بن بست سیاسی کنونی تاکید کرد.

اونال تصریح کرد: این سازمان تروریستی (YPG) از ابتدای سال جاری تاکنون 67 حمله از تل رفعت و منبج (شمال سوریه) علیه ترکیه و مناطق تحت کنترل مخالفان در سوریه انجام داده است.

وی افزود: ترکیه مصمم است تمام اقدامات لازم را برای از بین بردن تهدید ناشی از این سازمان تروریستی و حفاظت از شهروندان و مرزهای خود، مطابق با تعهداتش بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشر انجام دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا