سیاسی

سوئد از حادثه قرآن سوزی ابراز تاسف کرد

وزارت امور خارجه عراق نامه ای از سوی وزارت خارجه سوئد دریافت کرد که در آن از اهانت به قرآن کریم ابراز تاسف شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق روز جمعه نامه ای از سوی وزارت خارجه سوئد دریافت کرد که در آن از اهانت به قرآن کریم ابراز تاسف شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) احمد الصحاف، سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: وزارت امور خارجه عراق از طریق سفارت خود در استکهلم، نسخه ای از نامه وزارت امور خارجه سوئد را از طریق نماینده این وزارتخانه دریافت کرد.

وی افزود: این نامه خطاب به رؤسای نمایندگی های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص توهین به قرآن کریم در استکهلم است و وزارت خارجه سوئد در این نامه از آنچه روز چهارشنبه در اولین روز عید قربان در مقابل مسجد استکهلم رخ داد، ابراز تاسف عمیق کرده است.

الصحاف خاطرنشان کرد: این نامه تأکید می کند که دولت سوئد چنین اقدامات ضد اسلامی را شدیدا رد می کند.

وی افزود: در این نامه آمده است: دولت سوئد کاملاً درک می کند که مسلمانان در سوئد و سایر کشورها از آنچه اتفاق افتاده احساس توهین کرده اند.

گفتنی است روز چهارشنبه یک سوئدی عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا (37 ساله) پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر کرد، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید.

وزارت خارجه سوئد در نامه خود آورده که پلیس این در حال انجام تحقیقات در مورد تخلفات مشکوک بر اساس قانون سوئد است.

در این نامه نوشته شده: سوئد بر اساس قانون اساسی حق آزادی تجمع، بیان و تظاهرات دارد و پلیس تصمیمات مربوط به مجوز تظاهرات را به طور مستقل اتخاذ می کند. وزارت امور خارجه سوئد ملاحظات مربوطه از دیدگاه خود را به پلیس اطلاع داده است.

بر اساس این بیانیه، الصحاف توضیح داد: وزارت امور خارجه عراق منعکس کننده ارزش ها و اخلاقیات کشور عراق و مردم آن است که به مقدسات دینی احترام می گذارند و حساسیت بالایی در این زمینه می بینند.

وی افزود: علاوه بر این، موضع این وزارتخانه همچنان بر اهمیت پاسخ طرف سوئدی به درخواست دولت عراق برای استرداد عامل این اقدام شنیع برای مجازات طبق قوانین عراق، تاکید می کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا