اجتماعیسیاسی

دستگیری بیش از هزار قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر در اردن

اداره کل امنیت اردن از دسگیری بیش از هزار قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و نیز کشف و ضبط مقادیر مختلف مواد مخدر در تازه ترین عملیات خود خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره کل امنیت اردن روز سه شنبه از دسگیری بیش از هزار قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و نیز کشف و ضبط مقادیر مختلف مواد مخدر در تازه ترین عملیات خود خبر داد.

به گزارش «النهار» عامر السرطاوی، سخنگوی این اداره گفت: در ماه مه، به 593 پرونده قاچاق و توزیع مواد مخدر رسیدگی شد و در نتیجه آن هزار و 98 نفر از قاچاقچیان و فروشدگان مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی افزود: در جریان رسیدگی به پرونده های فوق، 124 کیلوگرم حشیش، 900 هزار قرص کپتاگون، 8 هزار قرص مخدر، 4 کیلو ماده مخدر شیشه، 37 کیلوگرم ماری جوانا و مقادیری از دیگر انواع مواد مخدر و نیز تعدادی سلاح گرم کشف و ضبط شد.

ارتش اردن هر از چند گاهی اعلام می کند که عملیات قاچاق مواد مخدر و سلاح از سمت خاک سوریه را خنثی کرده است.

اردن تاکید کرده که 85 درصد از مواد مخدری که کشف می کند، آماده قاچاق به خارج از کشور به ویژه به عربستان است.

پیش از این، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» گفت که اگر سوریه به اقدامات جدی برای توقف قاچاق مواد مخدر به اردن و کشورهای شورای همکاری و جهان دست نزند، «اقدامات لازم برای برخورد با آن را انجام می‌دهیم».

او گفت که اردن تهدید قاچاق مواد مخدر را دست‌کم نمی‌گیرد و «اگر شاهد اقدامات جدی در برخورد با این تهدید نباشیم خودمان هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم از جمله اقدام نظامی در خاک سوریه برای پایان دادن به این تهدید بسیار خطرناک».

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا