خبر اولسیاسی

عدم توافق حزب دموکرات و اتحادیه میهنی برای حل اختلافات

نشست حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان برای حل اختلافات، بدون هیچ گونه توافقی به پایان رسید.

میدل ایست نیوز: نشست حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان برای حل اختلافات امروز یکشنبه بدون هیچ گونه توافق اعلام شده به پایان رسید.

به گزارش شفق نیوز، دومین دور از مذاکرات در اربیل با حضور فاضل میلانی، محمود محمد، سیداد بارزانی، هوشیار زیباری از طرف حزب دموکرات و بافل طالبانی، درباس کوسرت رسول و جعفر شیخ محمد از طریف اتحادیه میهنی برگزار شد.

طالبانی، در کنفرانس مطبوعاتی گفت که این نشست به صورت کلی خوب بود و ما برای خدمت به ملتمان آمده ایم و اقدامات و اظهارات غیر مسئولانه تاثیری بر ما نخواهد گذاشت و ما به تلاش برای دستیابی به توافق ادامه می دهیم.

وی افزود که مطمئن باشید اتحادیه میهنی از امروز به بعد ساکت نخواهد ماند و هر اتفاقی رخ دهد، مقابله به مثل خواهد کرد زیرا اتحادیه میهنی تاریخ، خون شهدا، فداکاری و قدرت است.

میرانی نیز گفت که این نشست مثبت بود و افکار مشترکی و همچنین اختلافاتی داشته است.

وی افزود که یک عضو حزب دموکرات، اظهاراتی را مطرح کرد که باعث نارضایتی اتحادیه میهنی شد که این اظهارات نشان دهنده سیاست رسمی این حزب نیست و ما با اتحادیه میهنی براساس شمار کرسی تعامل نکردیم بلکه براساس منافع اقلیم کردستان تعامل کردیم.

میرانی تاکید کرد که در نشست های آتی تلاش خواهیم کرد این مشکلات را نیز حل کنیم و تصمیم گرفتیم سومین نشست میان ما به زودی برگزار شود.

گفتنی است در نشست امروز میان دو حزب اصلی اقلیم کردستان، درباره اوضاع اقلیم کردستان، علاوه بر انتخابات شوراهای استان ها و انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان رایزنی شد.

دور نخست این نشست میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی نیز 26 ژوئن 2023 در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شده بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا