سیاسی

ایران: در حال پیگیری مساله میدان گازی آرش هستیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران در حالی گفت که ایران در حال پیگیری مساله میدان گازی الدره/آرش با کویت است، که پیشتر وزیر نفت این کشور هرگونه مذاکره با ایران را رد کرده بود.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره میدان گازی آرش و ادعای عربستان و کویت در این خصوص اظهار داشت: در چارچوب گفت‌وگوهای دوجانبه با مقامات دولت کویت در حال پیگیری این موضوع هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کنعانی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود وی درباره میدان گازی آرش و ادعای عربستان و کویت در این خصوص اظهار داشت: در چارچوب گفت‌وگوهای دوجانبه با مقامات دولت کویت در حال پیگیری این موضوع هستیم.

این در حالی است که شب گذشته وزیر نفت کویت گفت که جایی برای مذاکره با ایران درباره میدان گازی الدره (آرش) وجود ندارد زیرا این میدان حق انحصاری کویت و عربستان است.

پیش از این وزیر نفت کویت گفت که مسئله طرف ایرانی مشخص نیست، آنها ادعاهایی دارند که مبتنی بر ترسیم دقیق مرزهای دریایی نیست.

روز گذشته کمیته دائم مشترک کویت و عربستان، روند اقدامات و دستاوردها در پروژه های نفتی مرتبط با مناطق مشترک را در پی تشدید اختلافات با ایران بر سر میدان گازی الدره بررسی کرد.

عربستان و کویت تاکید دارند که این میدان به صورت مشترک متعلق به آنهاست اما ایران نیز می گوید که در این میدان سهم دارد.

 

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا