اقتصادیسیاسی

مذاکرات عراق و ایران برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در زیارت اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با وزیر بهداشت جمهوری عراق و سفیر این کشور در ایران، پیرامون توسعه همکاری‌ها در ارائه خدمات درمانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی گفتگو کردند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با وزیر بهداشت عراق و سفیر این کشور در ایران، پیرامون توسعه همکاری‌ها در ارائه خدمات درمانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ایران، در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر ایران هم اکنون ۱۲۷ قلم دارو تولید می‌کند و کارخانه بزرگ دیگری در زمینه عصاره گیری گیاهان دارویی دارد، همچنین این جمعیت تولیدکننده تجهیزات پزشکی است و در تولید برخی اقلام مثل صافی و ست دیالیز و همچنین سرنگ، سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این‌ها حاصل بیش از ۶ دهه از یک قرن فعالیت هلال احمر در ایران همراه با ارائه خدمات توانبخشی بوده است افزود: در سال‌های اخیر تولید اندام‌های مصنوعی الکترونیکی در هلال احمر با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، توانست میزان خودکفایی شبکه فراگیر توانبخشی هلال احمر در سراسر کشور را افزایش دهد و ما می‌توانیم در این زمینه‌ها نیز همکاری مشترکی با عراق داشته باشیم.

کولیوند آموزش نیرو‌های امدادی برای پاسخ به سوانح را زمینه دیگری برای همکاری‌های مشترک ایران و عراق خواند و گفت: نقش آفرینی هلال احمر ایران در آموزش‌های همگانی برای افزایش آمادگی جامعه و همچنین آموزش‌های تخصصی در رشته‌های مختلف نجات مشهود است و هلال احمر ایران در این زمینه در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد و می‌توانیم این اموزش‌ها در اختیار شما بگذاریم.

در ادامه صالح مهدی الحسناوی وزیر بهداشت جمهوری عراق، آغاز به کار بیمارستان امام علی شهر نجف، متعلق به جمعیت هلال احمر ایران را نقطه خوبی برای آغاز همکاری‌های مستمر دانست تا همکاری‌ها محدود به ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران در ایام اربعین نباشد و در تمام سال ادامه یابد.

منبع
صدا و سیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا