سیاسی

تمدید ماموریت نمایندگی سازمان ملل در امور یمن

هیئت بریتانیایی در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که شورای امنیت به اتفاق آرا با تمدید نمایندگی سازمان ملل برای یک سال دیگر موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت بریتانیایی در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که شورای امنیت به اتفاق آرا با تمدید نمایندگی سازمان ملل برای یک سال دیگر موافقت کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط» این هیئت در حساب توییتر خود نوشت که این اقدام به معنی آن است که ماموریت سازمان ملل در حمایت از توقف آتش بس در ساحل غربی یمن ادامه می یابد.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در نشست شورای امنیت با موضوع آخرین تحولات و تلاش ها برای صلح دریمن گفت که یمنی ها علیرغم پایان آتش بس سازمان ملل، همچنان از طولانی ترین دوره آرامش نسبی از زمان آغاز جنگ در کشورشان برخوردارند.

وی اشاره کرد که آتش بس در کاهش نقض های فاحش در خصوص کودکان از جمله قتل، معلولیت و جذب آنان در سازمان های مسلح به میزان 40 درصد موثر بوده است.

گروندبرگ توضیح داد: آرامش نسبی زمینه را برای گفت و گوهای جدی با فعالان یمنی پیرامون مسیر پیشرفت به سوی پایان جنگ فراهم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که اگر می خواهیم جنگ به طور پایدار پایان یابد، باید این مذاکرات به پیشرفتی واقعی برسد.

در همین زمینه سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که روند خروج نفتکش متروکه صافر از سواحل یمن تا هفته آینده آغاز می شود.

نفتکش صافر که ساخت 45 سال پیش است با بیش از 1.1 میلیون بشکه نفت خام به عنوان انبار نفت در دریای سرخ از آن استفاده می شود و از سال 2015 هیچگونه ایمن سازی برای آن انجام نشده است و به حالت فرسوده درآمده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا